اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب تاکید کرد

تبیین سیره و روش زندگی پیامبر برای جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: زندگی و سیره پیامبر برای جوانان بیشتر از این تبیین شود.

تبیین سیره و روش زندگی پیامبر برای جوانان

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میاندوآب اظهار داشت: نبی اکرم (ص) برای هدایت و به سعادت رساندن همه اقشار جامعه و جهانیان به بعثت رسیدند بنابراین می‌توان گفت ایشان از شخصیت جهان‌‌الشمول برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه مقام و منزلت ایشان برای همه قابل الگوبرداری است، ادامه داد: حضرت محمد (ص) فقط برای مردم یک کشور و قبیله و هدایت یافتن یک عده خاص ظهور نیافته است بلکه همه آحاد جامعه از گوشه ‌گوشه جهان می‌توانند منش و رفتار وی را برای خود الگو قرار داده و خود را به ایشان نزدیک کنند.

امام جمعه میاندوآب به اقدامات موهن دشمنان مبنی بر ترسیم کاریکاتور، ساخت فیلم و تحرکاتی از این نوع اشاره کرد و افزود: دشمنان دین مبین اسلام با دست زدن به این قبیل اقدامات مذموم در تلاش هستند که از قداست پیامبر اکرم (ص) کاسته و در ارادت ملت‌ها به پیامبر خاتم تاثیر بگذارند ولی این قبیل تحرکات بیهوده و عبث است.

وی این قبیل تحرکات را نشانه ضعف مخالفان در برابر استدلال‌ها و مفاهیم عمیق دینی دانست و افزود: غرض‌ورزان ضعف، لجاجت و عناد خود را به این شکل به معرض نمایش گذاشته و خود ناخواسته بر ناتوانایی‌هایشان در مقابل مفاهیم عمیق قرآنی صحه می‌گذارند.

قهرمانی دلیل بیهوده بودن این تحرکات را خیزش مسلمانان دانست و افزود: چنانچه این قبیل برنامه‌ها و تحرکات بر عشق و ارادت مسلمانان جهان تاثیر منفی می‌گذاشت هیچ‌گاه در مقام مخالفت حرکت نمی‌کردند و راهپیمایی‌های عظیم شکل نمی‌گرفت.

وی به برپایی مراسم‌های باشکوه در گرامیداشت مقام پیامبر خاتم (ص) تاکید کرد و اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن رحلت نبی اکرم (ص) قرار گرفته‌ایم بنابراین می‌طلبد در این روز آئین‌های مذهبی و معنوی در سطح وسیعی برپا شود تا مخالفان اسلام شهادت دهند عشق به ائمه معصوم (ع) همچنان در دل ملل جهان به ویژه ایرانیان به معنای واقعی کلمه زنده است.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول