اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

توسعه کشاورزی اردبیل تناسبی با موقعیت ممتاز آن ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: توسعه بخش کشاورزی در استان اردبیل هیچ تناسبی با جایگاه و منزلت این استان به عنوان قطب توسعه کشاورزی ندارد.

توسعه کشاورزی اردبیل تناسبی با موقعیت ممتاز آن ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در حالی که سالانه 3.5 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی اعم از زراعی و باغی در این استان تولید می‌شود اما متناسب با این ظرفیت و توانمندی واحدهای فرآوری، زیرساخت‌های توسعه کشاورزی و مجموعه‌های وابسته به این بخش چنان مطلوب توسعه نیافته و شاهد تقویت آنها نبودیم.

وی با یادآوری اینکه به رغم تزریق اعتبار ویژه برای توسعه بخش کشاورزی در قالب تسهیلات با بهره کمتر هنوز نتوانستیم با یک چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده حرکت‌هایمان را سازماندهی کنیم که بهتر است فعالان حوزه کشاورزی چالش‌های پیش رو را برطرف کرده و موانع ترقی واقعی این حوزه را برطرف کنند.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در نگاه راهبردی به بخش کشاورزی آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت با اهداف توسعه‌ای نه نگاه مقطعی است که انتظار می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت جامع را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول تصریح کرد: با وجود اینکه کشاورزی محور اصلی توسعه استان و رونق شتاب‌آلود آن است بی‌توجهی به این حوزه و نبود برنامه جامع در بخش کشاورزی همیشه آزاردهنده بوده و سبب شده تا نتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود را شناسایی و در جهت به فعلیت رساندن آنها اقدامی اساسی انجام دهیم.

نماینده بخش خصوصی در جلسه شورای برنامه‌ریزی بیان کرد: آنچه که در این میان مهم و اساسی به نظر می‌رسد ایجاد فرصت‌های اشتغال در سایه توسعه کشاورزی به شکل منطقی و همراه با مبنای مشخص است که این کار نیازمند برخورد کارشناسی است و ضرورت دارد منطق اقتصادی و اشتغال را به درستی در نظر بگیریم.

پیرمؤذن اضافه کرد: کشاورزی باید بتواند زمینه‌ساز تأمین مواد غذایی سالم، امنیت شغلی و معیشتی مناسب فعالان این بخش بوده و یک جهش واقعی را نیز در بهره‌وری به وجود آورد.

وی یادآور شد: نباید با تصمیمات مقطعی و زودگذر توجه به این حوزه را محدود و محصور کنیم بلکه ضرورت دارد مشکلات فعالان این بخش را در تمامی مراحل اعم از کاشت، داشت و برداشت درست و دقیق ارزیابی و احصا کرده و نسبت به رفع آن واقع‌بینانه تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه سایر مؤلفه‌های رشد همه‌جانبه این استان منوط به حرکت و تقویت حوزه کشاورزی است، ادامه داد: تا زمانی که کشاورزی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گیرد قطعاً نمی‌توانیم حرکت‌های رو به جلو و کارسازی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62004/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول