اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

افزایش مراودات اقتصادی با افغانستان از برنامه‌های اساسی خراسان رضوی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: افزایش مراودات اقتصادی با افغانستان از برنامه‌های اساسی خراسان رضوی است.

افزایش مراودات اقتصادی با افغانستان از برنامه‌های اساسی خراسان رضوی است

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد،استاندار خراسان رضوی ظهر امروز به منظور بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و گمرک دوغارون و همچنین بررسی مشکلات این منطقه مرزی، به شهرستان تایباد سفر کرد.

محمدحسین فروزان‌مهر در حاشیه این بازدید در نشستی با نهادها، ارگان‌ها و دستگاههای اجرایی اظهار کرد: ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی، از اولویت‌های جدی نظام است.

وی افزود: با توجه به اینکه راهبرد ما در تامین امنیت مردم محور است، توانمندسازی مرزنشینان برای تحقق این هدف از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس اهداف و تکالیف برنامه پنجم توسعه و با توجه به اینکه توانمندسازی و رونق اقتصادی مناطق مجاور مرزها، امنیت پایدار این مناطق را در پی دارد، تحقق این مهم می‌بایست با جدیت دنبال شود.

فروزان‌مهر تاکید کرد: اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی، تعریف فعالیت‌های مشترک دو جانبه و استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های بخش خصوصی، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی مناطق مرزی دارد.

وی همچنین عنوان کرد: ایجاد مشوق‌های لازم، مانند ارائه تخفیف‌های ویژه و تقویت جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی، سبب جذب بیشتر سرمایه‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر روان‌سازی فرآیندها در حوزه ترانزیت، صادرات و واردات کالا در مناطق مرزی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گفت: ایجاد «پنجره واحد خدمت‌رسانی» برای فعالان اقتصادی این بخش، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه، با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت توسعه مناسبات اقتصادی با کشور افغانستان و همچنین لزوم استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بر بازگشایی مجدد بازارچه مرزی این منطقه تاکید کرد.

فروزان‌مهر همچنین خواستار صدور «گذر مرزی» برای تردد در گمرک و بازارچه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منظور افزایش فعالیت و رونق بیشتر آن شد.

وی با تاکید بر ضرورت استقرار سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه دوغارون بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای و نقشه‌ راه، تصریح کرد: توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای مبتنی بر اسناد آمایش و توسعه، بی‌شک منجر به اثر بخشی و پایداری سرمایه‌گذاری‌ها در این مناطق می‌شود.   

استاندار خراسان رضوی در ابتدای ورود به شهرستان تایباد، بر مزار شهدای این شهر حاضر و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد، سپس از دو پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی، هنری و استخر سرپوشیده شهر تایباد بازدید و دستور مقتضی برای تامین اعتبار و تکمیل این پروژه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/70005/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول