اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و اداره کل زندان‌ها صورت گرفت

برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی کشاورزی برای زندانیان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی و ترویجی میان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی کشاورزی برای زندانیان استان به امضا رسید.

برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی کشاورزی برای زندانیان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت آموزش و ترویج در ارتقای دانش علمی و عملی و در نتیجه ایجاد زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از تبعات بیکاری در جامعه همچنین فراهم کردن زمینه‌های مشارکت و همکاری در ارتقای حرفه‌آموزی زندانیان و برخورداری آنان از خدمات آموزشی لازم از طریق ایجاد مهارت در زمینه کشاورزی با هدف کاهش تکرار جرایم و مراقبت بعد از خروج زندانیان و نیز استفاده بهینه از امکانات موجود، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل زندان‌‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان طبق مواد و محورهایی منعقد شد.

وی، بهره‌گیری حداکثر از ظرفیت‌های طرفین در زمینه توسعه کمی و کیفی امور آموزش و ترویج در بین زندانیان استان را از اهم موضوع تفاهم‌نامه دانست.

محمدیان افزود: برنامه‌ریزی و اجرا دوره‌های آموزشی ترویجی و مهارتی همچنین کارگاه‌های آموزشی طبق نیازسنجی و زمانبندی آموزشی به عمل آمده در زمینه ارتقای اطلاعات و مهارت‌های حرفه‌ای زندانیان، تدوین و توزیع بروشور و نشریه‌های ترویجی و تهیه، توزیع لوح فشرده فیلم‌های آموزشی در زمینه زراعت، مکانیزاسیون کشاورزی، امور دام، طیور و شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از محورهای همکاری دو طرف خواهد بود.

وی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی برای زندانیان با همکاری اداره کل زندان‌ها همچنین تامین و اعزام مربیان برای تدریس فراگیران را از تعهدات این سازمان عنوان کرد.

محمدیان افزود: تامین وسایل کمک آموزشی مورد نیاز پروژه‌های آموزشی ترویجی، تحویل لوح فشرده لیست استانداردهای آموزش مهارتی به اداره کل زندان‌ها، تامین لوح فشرده فیلم‌های آموزشی و تحویل به اداره کل برای استفاده در زندان‌های استان و صدور گواهینامه مهارتی برای فراگیرانی که موفق به قبولی در آزمون پایان دوره آموزشی می‌شوند نیز از دیگر تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تعیین اولویت‌های آموزشی و ترویجی، ثبت‌نام و سازمان‌دهی افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی ترویجی، تسهیل در تردد مربیان به داخل زندان‌ها، تامین فضای آموزشی مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی ترویجی و پذیرایی از فراگیران را از تعهدات اداره کل زندان‌های استان عنوان کرد.

وی افزود: زمان اجرای مفاد تفاهم‌نامه از ابتدای دی سال 91 و به مدت یک سال بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول