اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کبودراهنگ خبر داد

تصویب 398 طرح توسعه کشاورزی در کبودراهنگ

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: شهرستان کبودراهنگ در توسعه بخش کشاورزی 398 طرح را به تصویب رسانده که تعداد 255 طرح به بانک معرفی شده است.

تصویب 398 طرح توسعه کشاورزی در کبودراهنگ

مسلم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه 73 طرح کشاورزی در دست اقدام است، اظهار داشت: تعداد 81 طرح با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون تومان عقد قرارداد شده و تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که در شهرستان 60 درصد طرح‌های توسعه کشاورزی عقد قرارداد شده است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه بخش کشاورزی چهار طرح بزرگ در شهرستان مطالعه شده که یکی از طرح‌ها اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز دارد و این طرح‌های بزرگ در بخش صنایع تبدیلی هستند.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه تاکنون 26 طرح بزرگ از 200 میلیون تا یک میلیارد تومان در شهرستان عقد قرارداد شده است، ادامه داد: در حوزه مشاغل دامداری 100 طرح با اعتباری کمتر از 50 میلیون تومان برای هر طرح به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: ایجاد واحدهای تولید قارچ، گلخانه، مرغداری و تجدید دامداری‌های صنعتی در اولویت برنامه‌های شهرستان است.

غلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای طرح توسعه کشاورزی طرح خوبی است و فرصت مناسب را برای فارغ‌التحصیلان به وجود آورده که با شرکت در طرح‌های توسعه کشاورزی هم در اشتغال و هم تولید فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ مشکل آب را در کشاورزی دارد، اظهار داشت: ما مشکل آب را حل کردیم و در بخش مرکزی با توجه به کمبود آب طرح‌های بزرگ و صنایع تبدیلی را اجرا می‌کنیم، در بخش شیرین‌سو و گل‌تپه بیشتر بحث باغبانی و دامداری است و زراعت را با توجه به مشکل کمبود آب از طرح‌های توسعه‌ای حذف کردیم.

فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در شهرستان بیشتر به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که به آب کمتری نیاز داشته باشد و از ظرفیت‌های اقلیمی منطقه در زنبورداری، باغات دیم بادام و انگور بهره‌برداری می کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ 20 درصد از مساحت استان را در بر گرفته است، تأکید کرد: شهرستان دارای اقلیم‌های متفاوتی است و در توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف شهرستان برنامه‌ریزی شده که از ظرفیت‌ها بیشترین استفاده شود.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول