اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

650 شاطر در اردبیل آموزش مهارت نانوایی دیدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال 650 شاطر و نانوا در استان اردبیل از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

650 شاطر در اردبیل آموزش مهارت نانوایی دیدند

عباس کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: البته امسال قرارداد ما آموزش مهارتی برای 800 نفر بوده که بیش از 75 درصد این برنامه آموزشی با همراهی آموزش فنی و حرفه‌ای محقق شده و به نانوایان مهارت‌‌آموخته گواهی مهارتی ارائه شده است.

وی چنین اقداماتی را در ارتقا و کیفیت‌بخشی به پخت نان بسیار کار‌آمد و موثر توصیف کرد و ادامه داد: کیفیت نان به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آن می‌توان نوع گندم، استراحت گندم و بذر مورد استفاده را لحاظ کرد که در این بین استراحت گندم، نحوه استحصال و حمل و نحوه عمل‌آوری آن در هنگام پخش بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نانوایان را به پرهیز از افزودنی‌های غیر‌مجاز برای عمل‌آوری زودتر خمیر دعوت کرد و افزود: استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌ها ممنوع شده و به جای آن اکثر نانوایان از خمیر مایه که مورد توصیه و تاکید ما نیز می‌باشد استفاده می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه گندم مطلوب و مناسب تولید شده استان به ویژه گندم مناطق دیمی بیله‌سوار و ارشق به میزان کافی خریداری و ذخیره‌سازی شده است، گفت: ما از لحاظ تامین گندم با کیفیت و مناسب مشکل خاصی نداریم و کیفیت نان پخته شده نیز قطعاً متناسب با گندم خوب و آرد شده در واحدهای مختلف تولید است.

این مسئول بیان کرد: ما سعی می‌کنیم آرد تولیدی در کارخانه‌ها را به صورت هفتگی و ماهانه مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم تا بهترین کیفیت تولید را شاهد باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: در کنار ذخیره‌سازی مناسب، گندم وارداتی نیز از بنادر وارد استان شده و با ذخیره‌سازی و انبار آنها سعی خواهیم کرد با اختلاط مناسبی که با گندم تولیدی استان خواهیم داشت نیاز خبازی‌ها و نانوایی‌ها را در حد امکان تامین کنیم.

کریمی مسئولیت تامین گندم مورد نیاز کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی آرد را یادآور شد و افزود: در کنار آن خدمات بازرگانی با هدف تنظیم بازار و تزریق کالاهای مورد نیاز از طریق این مجموعه صورت می‌گیرد که البته این کار با هماهنگی و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت به شکل مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر تامین گندم مورد نیاز در تولید آرد واحدهای تولیدی نیز به همراه علوم پزشکی نظارت‌های دقیقی را انجام می‌دهیم و تیم‌های ما به صورت هفتگی از این کارخانه‌ها بازدید کرده و با نمونه‌برداری تذکر لازم را به صاحبان واحدهای تولیدی و کارخانجات ارائه می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل غله آزمایشگاه‌های مجهز و تیم‌های مشترک در این زمینه وضعیت آرد تولیدی و همچنین گندم مصرف شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و سعی می‌کنند با انتخاب بهترین و شایسته‌ترین محصول زمینه یک حرکت منسجم را فراهم بیاورند.

کریمی به افزایش سبوس‌گیری نیز در تولید لواش، سنگک و بربری اشاره کرد و ابراز داشت: این سبوس‌گیری به بیش از 18 درصد افزایش می‌یابد تا مشکلات و نارسایی‌های گذشته را شاهد نباشیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به استقبال برخی از سرمایه‌گذاران از راه‌اندازی واحدهای تولیدی نان صنعتی گفت: البته به علت بی‌رغبتی مردم و متناسب نبودن تولید نان صنعتی با ذائقه مردم بعید به نظر می‌رسد این امر مورد استقبال قرار گیرد.

انتهای پیام/62002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول