اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه پیگیری انتقال آب به کرمان مطرح شد

مشارکت 20 درصدی بنیاد تعاون ناجا در انتقال آب به کرمان

خبرگزاری فارس: بنیاد تعاون ناجای کشور به میزان 20 درصد در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند.

مشارکت 20 درصدی بنیاد تعاون ناجا در انتقال آب به کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، جلسه پیگیری انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان با حضور رئیس سازمان، معاون برنامه‌ریزی توسعه شرکت ملی مس ایران، مدیرعامل مجتمع گل‌گهر و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا کشور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تشکیل شد.

نصرت خوش‌نیاز معاون برنامه‌ریزی توسعه شرکت ملی مس ایران در ارتباط با کارهای انجام شده در مورد تامین آب استان کرمان از طریق خلیج فارس‌ با بیان اینکه پایه‌گذار این حرکت مجتمع گل‌گهر بوده است، گفت: به دلیل اینکه آوردهای آب‌های سطحی در استان بسیار ناچیز و اصلا جواب پروژه‌های صنعتی را نمی‌دهد، انتقال آب حوزه به حوزه و تامین آب از خلیج فارس به کرمان بهترین راه است.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در سال‌های گذشته از این امکان استفاده کرده‌اند، افزود: گزارش پیش امکان سنجی با موفقیت انجام شده‌ و از ابتدای سال آینده پروژه شکل اجرایی را به خود می‌گیرد. 

خوش‌نیاز خاطر‌نشان کرد: همه زیر‌ساخت‌ها برای انجام مراحل اجرایی آماده شده‌ و مسئولان تاکید ویژه بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه دارند.

محمد جلال‌مآب مدیرعامل مجتمع گل‌گهر تامین آب استان از خلیج فارس را یک ضرورت و راهی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه مدت سه سال و نیم برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی شده‌ که امکان کاهش دادن زمان اجرایی پروژه به 30 ماه در حال بررسی است.

رستمی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا با اعلام اینکه بنیاد تعاون ناجا بر اساس تفاهمنامه انجام شده با استانداری کرمان در موارد صنعت و معدن، کشت و صنعت، کویرزدایی و احداث نیروگاه آماده مشارکت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان است، بیان کرد: بنیاد تعاون ناجا در مورد بحث انتقال آب به میزان 20 درصد از کل پروژه، سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول