اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیر دفتر امور زنان و خانواده صدا و سیما:

هنر و رسانه بهترین راهکار در مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مشاور مدیر دفتر امور زنان و خانواده رئیس سازمان صدا و سیما گفت: زبان هنر و رسانه بهترین راهکار در مقابله با تهاجم فرهنگی است.

هنر و رسانه بهترین راهکار در مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، پروین سلیحی پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره کشوری حجاب زینت آفرینش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: سه دهه بعد از گذشت انقلاب از مسئله حجاب و عفاف، بدیهی‌ترین مسئله‌ای که الفبای اسلامی است و زیبندگی و شایستگی یک جامعه اسلامی بوده غفلت شده است.

وی افزود: اگرچه دولتمردان، مسئولان و سیاست‌گذاران در اینباره تلاش‌هایی را انجام دادند اما به نظر می‌رسد کم بوده است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید فعالیت چشمگیرتری داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: امروزه پیچیدگی تکنولوژی به حدی است که امواج ارسالی جامعه بشری را تهدید می‌کند، رسانه‌هایی که با پشتوانه غول‌های رسانه‌ای و همچنین افرادی که با هدف و برنامه برای تخریب افکار بشری تلاش می‌کنند و جوامع بشری در برابر این فجایع سکوت می‌کنند.

سلیحی تصریح کرد: فعالیت هنری و رسانه‌ای بهترین راهکار برای مبارزه با این تهاجم‌ها بوده و زبان هنر با هیچ ابزاری قابل مقایسه نیست.

وی به اهمیت اعتقاد در خلق آثار اشاره و اظهار داشت: در کار هنری هنرمندی که خالق آثار است ولی به آن اعتقاد ندارد گر چه کار خوب و قوی ارائه دهد ولی اثر مناسبی بر مخاطب نخواهد داشت.

مشاور مدیر دفتر امور زنان و خانواده رئیس سازمان صدا و سیما گفت: امیدواریم این جشنواره که به صورت خودجوش برگزار شد، بین‌المللی شده و سال به سال با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما آمادگی خرید آثار خوبی که قابلیت پخش را دارد، افزود: این آثار خریداری شده در شبکه‌های مختلف پخش شده ضمن اینکه بسیاری از محافل علمی و مدارس ما از این آثار استقبال خواهند کرد زیرا این مفاهیم و موضوع‌ها با زبان هنر برای بچه‌ها جذابیت خاصی خواهد داشت.

سلیحی بیان داشت: از سال 90 شاهد تلاش و فعالیت چشمگیر دبیر جشنواره محمد اکبرزاده و تیم او بودم و امیدوارم این حرکت فرهنگی در جامعه زمینه حرکت‌های دیگر درباره پرداختن به مسئله حجاب باشد.

انتهای پیام/86009/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول