اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

متوسط بارندگی امسال 171 میلی‌متر بوده است

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 171 میلی‌متر بارندگی در کشور اتفاق افتاده است.

متوسط بارندگی امسال 171 میلی‌متر بوده است

مجید نامجو عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های مختلف صنعت نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 171 میلی‌متر بارندگی در کشور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: این میزان بارش 15 درصد نسبت به میانگین 40 ساله بیشتر بوده که امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان‌ کرد: هواشناسی روزهای پر ‌بارشی را در بهمن ماه پیش‌بینی کرده است که امیدواریم بر اساس این پیش‌بینی‌ها سال نرمالی در بارش‌ها شاهد باشیم.

وزیر نیرو یادآور شد: انتظار می‌رود با پیش‌بینی‌های انجام شده و اقدامات وزارت نیرو در تکمیل سدهای در حال احداث و ذخیره‌سازی مناسب آب مشکلی را در سال آینده نداشته باشیم.

نامجو با یادآوری اینکه در سطح کشور بیش از 100 پروژه سد‌سازی با تکیه بر تجهیزات و امکانات داخلی و نیروهای بومی در حال احداث است، گفت: امیدواریم با توسعه پیش‌بینی شده اهداف بیشتری را تحقق یافته و به ثمر نشسته شاهد و ناظر باشیم.

افتتاح ایستگاه پمپاژ خدا‌آفرین در پارس‌آباد

همچنین با حضور وزیر نیرو ایستگاه پنج متر‌مکعبی خدا‌آفرین پارس‌آباد با هدف آبرسانی به واحد عمرانی اول شبکه خدا‌آفرین در بخش اصلاندوز به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آن 6 هزار هکتار از اراضی دیم ناحیه خدا‌آفرین تبدیل به آبی می‌شود.

افزایش درآمد سالانه کشاورزان، اشتغالزایی، افزایش تولید در بخش زراعت و باغ و ساماندهی 10 هزار خانوار عشایری از جمله مزایای این طرح اساسی است.

نامجو در جریان افتتاح این پروژه بیان داشت: ایستگاه پمپاژ پنج متر‌‌مکعبی از طرح‌های مهم کشور است که افتتاح آن مسیر رشد و توسعه این منطقه را هموار می‌کند.

همچنین با حضور وزیر نیرو طرح تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر مرزی اصلاندوز نیز به بهره‌برداری رسید.

برای این پروژه که عملیات اجرایی آن از سه سال پیش آغاز شده بالغ بر 2.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

نامجو گفت: در حال حاضر 30 درصد پروژه‌های طرح مهر ماندگار مربوط به وزارت نیرو است که پنج پروژه از این تعداد در استان اردبیل اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با تزریق اعتبار مناسب تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت نیرو تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/62004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول