اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

بارش باران شدید در خوزستان/ احتمال آبگرفتگی معابر

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران از عصر فردا در خوزستان خبر داد و گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر بسیار زیاد است.

بارش باران شدید در خوزستان/ احتمال آبگرفتگی معابر

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: پیرو اطلاعیه‌های صادر شده در روزهای گذشته انتظار داشتیم بارش‌های خفیف و پراکنده مناطق وسیعی از استان را در برگرفته است که این روند تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی عددی اداره کل نشان دهنده شکل گیری یک سامانه باران‌زای دیگری است که از عصر روز دوشنبه لغایت اوایل روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث بارش باران و رعد و برق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: میزان بارش سامانه فوق‌الذکر مطلوب پیش‌بینی شده است و احتمال آبگرفتگی در سطح معابر به ویژه شهرهای شمالی خوزستان وجود دارد.

دهملایی تاکید کرد: زبانه کم‌فشار به شکل قابل‌توجهی تقویت شده و در حال نفوذ و استقرار بر روی استان می‌باشد و حداقل تا 2 الی 3 روز آینده نیز به استقرار خود ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: خط ناپایدار لایه میانی جو نیز همزمان تقویت شده و هماهنگ با سامانه یاد شده تاثیر خود را آغاز خواهد نمود و انتظار بارش‌های قابل‌توجه تدریجا از اواخر وقت امروز تا اوایل چهارشنبه به همراه رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه در استان وجود دارد.

*بارندگی در شهرهای شمالی بیشتر است

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، ابری از اواخر وقت همراه با رگبار پراکنده و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی خواهند بود.

وی تاکید کرد: در مناطق مرکزی و غربی، نیمه ابری تا ابری از اواخر وقت با رگبار پراکنده و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی خواهد بود و مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، نیمه ابری تا تمام ابری با احتمال رگبار و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط شهرهای ساحلی و جنوبی افزود: مناطق ساحلی و جنوبی، نیمه ابری تا ابری به تدریج با رگبار و از اواسط وقت فردا همراه با بارندگی خواهد بود.

*احتمال برخاستن گرد و غبار وجود دارد

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: وضعیت هوا، ابری بعضا با گرد و غبار یا مه به تدریج همراه با رگبار و رعد و برق، جهت باد، جنوب شرقی تا شرقی سرعت باد، 15 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آغاجاری و هندیجان با 23.5 و دهدز با 5.1 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره شرایط آب و هوایی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 22.3 و حداقل به 14.1 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/72006/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول