اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد:

افزایش اعتبارات کمیته امداد شائبه انتخاباتی ندارد/ کمیته امداد دستگاه سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: اعتباراتی که برای توسعه اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد از طریق بانک‌ها و در قالب قرض‌الحسنه است که شورای اشتغال آن را تصویب کرده و شائبه انتخاباتی ندارد.

افزایش اعتبارات کمیته امداد شائبه انتخاباتی ندارد/ کمیته امداد دستگاه سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین انواری بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت نهاد کمیته امداد امام خمینی از 14 اسفند سال 57 برای مردم آشکار شد.

وی با اشاره به اینکه «کمیته امداد ماشین انقلاب است» ابراز داشت: این شبکه مردمی متعلق و متکی به مردم است.

انواری با بیان اینکه 100 هزار نیروی داوطلب در کنار 14 هزار پرسنل در 600 واحد خدماتی در کمیته امداد فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف کمیته امداد در سال‌های اخیر بحث جهاد اقتصادی و رویکرد توانمندسازی است تا خانواده‌ها به استحکام برسند.

وی با اعلام اینکه یک میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، متذکر شد: یک میلیون و 500 سالمند، 800 هزار دانش‌آموز و 100 هزار دانشجو نیز از کمک‌های مادی و آموزشی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

100 هزار خانوار مددجوی امداد خودکفا شدند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی رسیدند، تصریح کرد: در سال گذشته 320 هزار فرصت شغلی برای مددجویان با کمک وام‌های اشتغالزایی و قرض‌الحسنه فراهم شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال 100 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد به مرحله خودکفایی رسیدند و جشن خودکفایی این تعداد مددجویان برگزار شد، اضافه کرد: امسال در برنامه کاری ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار دارد.

انواری با اعلام اینکه از این میزان فرصت شغلی تعریف شده 200 هزار شغل برای روستاییان غیر مددجو و 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌ها بسته شده است.

کمیته امداد دفتر حوادث غیرمترقبه ندارد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره کمک به کسانی که دچار حوادث غیرمترقبه می‌شوند، گفت: کمیته امداد دفتر حوادث غیرمترقبه ندارد بلکه در بخش حوادث به دستگاه‌ها برای حل بحران کمک می‌کند و در جلسات رفع بحران هم‌افزایی می‌کند ولی کمیته امداد مسئول رفع بحران نیست.

وی میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال‌‌ جاری را تاکنون 900 میلیارد تومان برشمرد و بیان داشت: این کمک‌ها در قالب نذورات، خیرات، هبه و انواع کمک‌ها در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد.

کمیته امداد دستگاه سیاسی نیست

انواری در پاسخ به سئوالی درباره اینکه افزایش اعتبارات اشتغال کمیته امداد در سال‌جاری ممکن است شائبه انتخاباتی داشته باشد نیز اظهار داشت: اعتباراتی که برای توسعه اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد از طریق بانک‌ها و در قالب قرض‌الحسنه است که شورای اشتغال آن را تصویب کرده است و شائبه انتخاباتی ندارد چون کمیته امداد دستگاه سیاسی نیست.

وی در این زمینه ادامه داد: در کمیته امداد افراد و گروه‌های خاص از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، که این افراد شامل ارامنه، زرتشتی و اهل سنت هستند و چنین برداشتی درست نیست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره کمک‌های کمیته امداد به افراد نیازمند خارج از کشور بیان داشت: کمیته امداد در تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، سوریه و مجمع الجزایر کومور، دفتر دارد و در صورت نیاز کمک‌هایی به این نهاد می‌کند.

احداث 1600 واحد مسکونی برای زلزله‌زد‌گان

انواری در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره کمک این نهاد برای ساخت مسکن مددجویان و تغییر رویکرد این نهاد نیز گفت: تغییر رویکرد کمیته امداد بر اساس مقتضیات زمان است و در سال گذشته که سال جهاد اقتصادی بود در لبیک به فرمان رهبر انقلاب 3 هزار و 200 واحد اشتغال مددجویان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد مسئول ساخت مسکن برای مددجویان نیست، افزود: تامین مسکن، کمک به ودیعه مسکن و بهسازی و بازسازی از اقداماتی است که کمیته امداد در این بخش مشارکت می‌کند.

انواری از احداث یک‌هزار و 600 واحد مسکونی برای مددجویان زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکونی از کمک‌های مردمی تامین شد.

راه‌اندازی شورای زکات دولت

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعهد دولت پس از پرداخت زکات از سوی مردم برای انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی شورای زکات دولت قرار بود که به میزان زکات جمع‌آوری شده کمک‌هایی را نیز برای عمران و آبادانی اختصاص دهد اما با افزایش میزان زکات جمع‌آوری شده دولت نتوانست در این بخش همراهی کند که برای نمونه در سال جاری بر اساس مصوبه مجلس دولت باید 100 میلیارد تومان معادل زکات برای عمران و آبادی پرداخت می‌کرد که تا هفته گذشته 10 تا 12 میلیارد تومان قرار بود پرداخت کند که در حال پرداخت است.

میزان مستمری کمیته امداد به خانواده‌ها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی درباره تعداد افراد ثبت‌نام شده در سامانه کمیته امداد برای اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اشتغال 200 هزار نفر می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که 300 هزار نفر برای تسهیلات در این بخش ثبت‌نام کردند و نیاز است با بررسی افراد مشمول و غیرمشمول شناسایی و مشخص شوند.

انواری درباره میزان مستمری که کمیته امداد به خانواده‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: میزان مستمری از سوی قانون در قالب بودجه مشخص می‌شود و ما فقط قانون را اجرا می‌کنیم هر چند که در حال حاضر به همه خانواده‌ها مستمری یکسان و ثابت پرداخت می‌کنیم اما باید با توجه به نیاز منطقه و شرایط افراد مستمری پرداخت شود.

انتهای پیام/86003/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول