اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صفایی بوشهری:

وحدت اصل اساسی حیات اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وحدت اسلامی اصل اساسی حیات اسلام و علل جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

وحدت اصل اساسی حیات اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و با بیان اینکه وحدت در بین مسلمانان یک اصل است افزود: وحدت و همگرایی یک اصل است و اگر جامعه اسلامی متفرق شوند و مقابل یکدیگر قرار بگیرند قطعا جهان اسلام دچار آسیب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر کسی بدنبال ایجاد تفرقه باشد در میدان دشمن بازی خورده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی به جای وحدت به دنبال برائت هستند، تصریح کرد: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای به اسم شیعه به برادران اهل سنت توهین می‌کنند و برخی نیز به نام برادران اهل سنت به شیعه توهین می‌کنند که این اعمال کار دشمنان است.

صفایی بوشهری  با اشاره به اینکه جهان استکبار به دنبال آشوب در کشورهاست، گفت: استکبار پس از شکست در ویتنام  آنان را به جان هم انداختند و در سوریه که نتوانستند به اهداف خود دست یابند آشوب داخلی راه انداختند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس معتقدم لازم است جهان اسلام متوجه وحدت کلمه و اسلامی باشد تا از اینگونه جنگ‌های داخلی جلوگیری شود.

وی با تبریک دهه مبارک فجر و با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نهضتی است که در تاریخ بشریت جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: این نهضت تحول عظیمی در جهان کنونی و آینده ایجاد می‌کند و این توفیقی است برای مردم ایران که در تاریخ بشریت دارای چنین جایگاهی هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تهاجمات استکبار علیه ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون را تشریح کرد و گفت: هجمه اخیر دشمن علیه ایران در تاریخ بی‌نظیر است ولی مردم ایران با بصیرت و صبر توانسته‌اند تمامی این تهاجمات را دفع کنند و این تهاجم اقتصادی نیز دفع خواهد شد.

مسئولان باید فشارهای اقتصادی مردم را برطرف کنند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان در مقابل مردم با بصیرت وظیفه مهمی دارند، تاکید کرد: مردم امتحان خود را از بدو پیروزی انقلاب تاکنون پس داده‌اند و با جان از انقلاب دفاع کرده‌اند؛ هم اکنون وظیفه مسئولان است تا با تمام توان با علم روز و با هدایت‌های رهبری این فشارهای اقتصادی و گرانی‌ها را برطرف کنند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مردم لایق خدمت‌رسانی مسئولان هستند، تاکید کرد: ارائه نقشه جامع اقتصادی در جهت خدمت رسانی بیشتر و افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی برای کاهش فشارهای اقتصادی از جمله وظیفه مهم مسئولان است.

وی به روز فناوری فضایی پرداخت و گفت: تمام تلاش دشمن توقف و عقب‌گرد نظام اسلامی ایران در عرصه فناوری است اما هدایت‌های مقام معظم رهبری و نخبگی دانشمندان ایران جایگاه این کشور را در عرصه علم و فناوری در جهان رشد داده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: ایران اسلامی تا 18سال آینده جز پنج کشور اول جهان در عرصه علم و فناوری خواهد بود.

امام جمعه بوشهر از تلاش نخبگان هوافضا در تولید ماهواره کاوشگر و فرستادن موجود زنده به فضا که انقلابی در این عرصه است تشکر کرد.

نیروی هوایی مایه افتخار ایران اسلامی است

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز نیروی هوایی گفت: این نیرو که مایه آرامش و آسایش و افتخار ایران اسلامی است از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حماسه‌های فراوانی آفرید که مایه افتخار ایران اسلامی است.

وی با محکوم کردن حمله جنایتکاران رژیم اشغالگر قدس به مرکز علم و فناوری سوریه گفت: این بسیار روشن است که دشمنان اسلام دنبال چه چیزی هستند و لازم است جامعه اسلامی بیش از پیش در جهت اعتلای اسلام و بیداری اسلامی در مسیر واحد در مقابل جهان سلطه قرار بگیرند.

انتهای پیام/66006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول