اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

علما فتوای وحدت صادر کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایرانشهر گفت: امروز در مرحله‌ای قرار داریم که که صرف شعار وحدت کافی نیست باید مرحله‌ای بالاتر را دنبال کنیم و علما فتوای وحدت صادر کنند.

علما فتوای وحدت صادر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی صبح امروز در دومین همایش مبلغان محلی در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: با توجه به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (المومنون اخوة تتکافا دمائهم یسعی بذمتهم ادناهم و هم ید علی من سواهم)، منظور از کلمه اخوه در این حدیث تنها شامل برادران نسبی نیست بلکه برادران ایمانی را مدنظر قرار می‌دهد همان‌طور که خداوند متعال در سوره مبارکه حجرات می‌فرمایند« انّماالمومنون اخوه».

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) از ابتدای بعثت در پی پایه‌گذاری جامعه‌ای آرمانی و مدینه‌ای فاضله بر پایه اخوت و برادری بین مسلمین بود.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: جامعه اسلامی صدر اسلام مسلما اگر با پی‌ریزی وحدت و اخوت میان مسلمانان توسط پیامبر اسلام (ص) نبود هیچ‌گاه شکل نمی‌گرفت و امروز نیز باز می‌بینیم که اگر وحدت و برادری میان مردم ایران نبود انقلاب اسلامی ایران شکل نمی‌گرفت.

طاووسی بیان داشت: رمز موفقیت هر جامعه‌ای به ویژه جمهوری اسلامی برای رسیدن به جایگاه شایسته خود و اهداف والایی که مقام معظم رهبری تعیین فرموده‌اند مطابق الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت در وحدت نهفته است.

وی با انتقاد از برخی سخنان تفرقه برانگیز و ترویج اندیشه‌های تکفیری گفت: بنده معتقدم اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که صرف شعار وحدت کافی نیست باید مرحله‌ای بالاتر را دنبال کنیم، علما فتوای وحدت را صادر و از تکفیر و سایر حرکات تفرقه برانگیز خودداری کنند.

امام جمعه ایرانشهر خواستار توجه مبلغان به منویات مقام معظم رهبری و اولویت دادن به نماز در برنامه‌ها شد.

انتهای پیام/75002/ح2/گ10030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول