اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کاشان:

تحریم‌های اقتصادی نوعی آزمایش الهی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کاشان، فشارها و تحریم‌های اقتصادی را نوعی آزمایش الهی قلمداد کرد.

تحریم‌های اقتصادی نوعی آزمایش الهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌ الاسلام سید محسن حسینی دیباجی در یادواره شهدای محدوده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه، حوزه حضرت زهرا(س) سپاه کاشان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشان اظهار داشت: حضور در محفلی که ذکری از نام شهدا در آن صورت گیرد، دارای برکات و دستاوردهای معنوی فراوانی است.

وی برگزاری یادواره شهدا را نشانه تعظیم و تقوای قلب دانست و افزود: بزرگداشت مقام شهدا از شعائر الله و شعائر دین سرچشمه می‌گیرد و برگزاری یادواره شهدا نشانه تقوای انسان‌هایی است که ثابت می‌کنند افرادی قدرشناسی هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کاشان، سبقت از یکدیگر برای رسیدن به شهادت را یکی از ویژگی شهدا دانست و گفت: رقابت برای نایل شدن به مقام شهادت در راه دین را در هیچ ‌یک از ادیان آسمانی و یا مذاهب الهی دیگر نمی‌توان دید.

وی یادآور شد: خدا اولین کسی بود که نام شهید را برای خود انتخاب کرد و رسول اکرم(ص) نیز دومین نفری بود که نام شهید را برای خویش برگزید و در حقیقت کسانی که جان خود را فدای دین کرده‌اند سومین گروه مزین به عنوان شهید محسوب می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با یادآوری مراتب شهادت عنوان کرد: حتی کسانی که در مسیر و طریق شهادت قرار بگیرند شهید محسوب می‌شوند.

حسینی دیباجی در ادامه با اشاره به اینکه فقدان ظاهری شهید تأثر داشته ولی تأسف ندارد تصریح کرد: شهدا وقتی به شهادت رسیده و دنیا را ترک می‌کنند، میدان حیات آن ها وسیع‌تر از میدان حج تمام حاجیان، نماز نمازگزاران و روزه روزه‌داران است.

وی یادآور شد: برای نسل حاضر باید گفت 230 هزار نفر از بهترین فرزندان این سرزمین به شهادت رسیدند تا اکنون انقلاب اسلامی به عنوان امانتی گران بها حفظ شده و به دست ما برسد تا از این طریق بیش از پیش واقف شوند این ودیعه الهی رایگان در نزد ما قرار نگرفته و باید بسیار قدر این جان فشانی‌ها را بدانیم.

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کاشان افزود: بیان ظلم و ستم‌هایی که قبل از انقلاب به ملت ایران روا شده است، برای نسل‌هایی که آن دوران سرشار از اختناق را ندیده‌اند، واجب است تا بدانند امنیت و آسایش امروز ما به واسطه امام راحل و خون شهدا حاصل شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه انسان مؤمن همیشه در حال آزمایش و امتحان الهی است، ابراز داشت: تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از آن نیز امتحان و آزمایش الهی برای غربال کردن انسان‌های پاک است تا ناخالص‌ها ریزش کنند.

انتهای پیام/2406/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول