اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج:

تکمیل پروژه مترو کرج نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از خطوط مختلف مترو کرج، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله دولت باید از این طرح حمایت کنند.

تکمیل پروژه مترو کرج نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف است

علی‌اصغر همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی کرج به ویژه نزدیکی به پایتخت شرایط خاصی را برای این کلانشهر ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد مربوط به بافت جمعیتی و تراکم نفوس در کرج است که اگر فکری برای حمل و نقل در این کلانشهر صورت نگیرد، در سال‌های آینده کرج با مشکلات غیر قابل حلی روبه‌رو خواهد بود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج با بیان اینکه اجرای نهایی و بهره‌برداری از مترو مرکز استان البرز تنها راه برون‌رفت از مشکلات پیش رو است، گفت: در سال‌های گذشته اجرای این طرح بزرگ عمرانی در دستور کار قرار گرفت و با وجود فراز و فرودهایی که در اجرا داریم، اما کار در یک مسیر مناسب در حال انجام است.

همتی افزود: البته باید توجه داشت که این کار یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است و یک نهاد به تنهایی موفق به اجرای آن نخواهد بود.

وی بیان داشت: به همین دلیل است که می‌گویم تکمیل قطار شهری کرج نیازمند مساعدت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به ویژه دولت است و در صورت اختصاص به موقع بودجه و منابع مالی این طرح با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

* کرج نیازمند 6 خط مترو است

مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج در ادامه به مشخصات پروژه مترو این شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای علمی که از شرایط کرج به ویژه در حوزه جمعیت داشته‌ایم، این شهرستان نیازمند حداقل 6 خط مترو فعال است.

همتی ادامه داد: بر همین اساس طراحی نخستین برای مترو کرج برای 6 خط با حدود 80 ایستگاه صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت مسئولان این طرح در کمترین زمان ممکن نهایی شده و به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان ملی و استانی از احداث مترو کرج حمایت لازم را نداشته باشند، در سال‌های آینده نمی‌توانیم نیاز مردم در حوزه حمل و نقل را تامین کنیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول