اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

آمریکا می‌داند که نباید از موضع اقتدار با ایران سخن بگوید

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که نباید در مذاکره با ایران از موضع قدرت سخن بگوید چرا که دیگر دوران باج‌گیری از ایران گذشته است.

آمریکا می‌داند که نباید از موضع اقتدار با ایران سخن بگوید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در مذاکره و ارتباط آمریکا با ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در پشت این ادعاها توطئه‌ بزرگ و جنگ روحی و روانی عظیمی نهفته بود چرا که عده‌ای قصد داشتند تمام مشکلات ایجاد شده را به این مسئله ربط دهند که رهبر معظم انقلاب با یک بصیرت و تدبیر عالمانه سعی کردند حرکت نسنجیده دشمنان را در نطفه خفه کنند.

وی ادعای دوستی آمریکا را ادعای ناصحیح توصیف کرد و خاطرنشان کرد: چگونه این ملت باور کنند که آمریکا از یک طرف به قتل و جنایت روی آورده و از طرف دیگر قصد دوستی و همراهی با ایران را دارد که به راستی رهبر معظم انقلاب آنها را در این عرصه خلع سلاح کردند.

امام جمعه اردبیل به ناتوانی استکبار در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: آنها به خوبی می‌دانند که آخرین تیرشان را که همان اعمال تحریم‌های اقتصادی بود به سمت این ملت پرتاب کردند ولی مردم بزرگ ایران در این حصار نشان داده‌اند که از قدرت عظیم روحی و روانی و دست زدن به کارهای بزرگ برخوردار هستند.

عاملی پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران را به همراه بومی کردن این فناوری‌ها و خوداتکایی در این عرصه نمونه بارزی از این صلابت و اقتدار توصیف کرد و گفت: آنها می‌دانند که در این مسابقه عظیم ملت ایران برنده میدان هستند به طوری که بر خلاف ادعای غرب توانسته‌اند به پیشرفته‌ترین تجهیزات و مبانی علمی و فناوری‌های جدید دست یابند و دشمن را در عرصه تحریم‌ها ناکام کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا بسیار دوست دارد که در مذاکرات پیشنهادی از موضع اقتدار با ایران سخن بگوید که قطعاً این حرکت را در خواب نیز نخواهد دید که ملت ایران در برابر آنها خاضع و خاشع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: رهبر معظم انقلاب به شایستگی دست آنها را در این ماجرا خوانده‌اند و خود آنها نیز به خوبی فهمیده‌اند که تحریم‌ها برای این ملت فرصت بالندگی روز‌افزون را فراهم آورده است.

تنها مدیریت توانمند و بحران‌شناس نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد اغلب واردات ما مواد اولیه بوده که با ارزش افزوده بالاتر به دیگر کشورها صادر شده به طوری که به رغم تحریم‌ها جهش واقعی را در صادرات شاهد بودیم و یک توازن واقعی را در حوزه اقتصادی و صادرات و واردات می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: ما در این عرصه تنها به مدیریت توانمند و بحران‌شناس نیاز داریم که منطبق بر اقتصاد مقاومتی بتواند در داخل کشور تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قطعاً این ملت به مسیر استقلال‌طلبی و خوداتکایی خود با تکیه بر عنصر بصیرت و تیز‌بینی رهبری معظم انقلاب در هدایت این ملت دست خواهد یافت و دشمنان را در موضع خود ناکام می‌‌گذارد.

عالم اسلام از وهابیت همچنان ضربه می‌خورد

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار 500 شیعه در پاکستان اشاره کرد و ابراز داشت: اینکه عربستان مزدوران وهابی را قهرمانان کشور خطاب می‌کند و در حادثه سوریه از آنها به عنوان مجاهد یاد می‌کند جای تاسف دارد چرا که وهابیت لکه ننگ و چرکینی بر دامن اسلام است.

وی تاکید کرد: کشتار و جنایت آنها سنگین‌تر از کشتار بمب هسته‌ای است در حالی که در مکتب اسلام کشته شدن یک انسان بی‌گناه عرش الهی را به لرزه در‌می‌آورد و خداوند متعال را ناراضی می‌کند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی به ویژه عالم تسنن در دست این گروه‌های فاسد و خون‌ریز گرفتار شده و راه چاره آن نیز وحدت و همدلی بیشتر امت اسلامی است.

آزادی قره‌باغ جز با غیرت مردم آذربایجان به دست نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی به سالگرد نسل‌کشی در منطقه خوجالو در آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: ما باید بدانیم که ریشه این نسل‌کشی‌ها چه بوده و در بررسی آن معلوم خواهد شد که به چه دلیل عده‌ای دوست دارند که آزادی قره‌باغ مشمول گذشت زمان باشد تا شاید این مسئله به باد فراموشی سپرده شود.

وی با طرح این سئوال که چرا مردم آذربایجان هیچ وقت با حکومت و دولت همراهی نکرده‌اند، گفت: مردم آذربایجان مردمی شجاع، با جسارت و عزیز هستند و هرگز حاضر نشده‌اند با حاکمیت آذربایجان که به نفع مردم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نداشته است همسو باشند.

نماینده ولی فقیه در استان به ادعای حاکمان آذربایجان در هفته‌های اخیر که فساد گویی از آسمان به عنوان بلا بر این کشور نازل می‌شود اشاره و عنوان کرد: این اعتراف گام اول در یافتن اصل مسئله است که با بد‌اخلاقی و به راه انداختن کانال‌های فساد در آذربایجان نمی‌توان مردم مسلمان را با خود همسو کرد و یا بتوان قره‌باغ را از لوث ارمنی‌ها آزاد کرد.

عاملی ادامه داد: جای تاسف است که در این کشور عده‌ای را به جرم حمایت از حجاب و اصل دین زندانی کرده‌اند در حالی که حاکمان این کشور با به راه انداختن کانال‌های فساد که جز بد‌اخلاقی و افتضاح چیز دیگری را دنبال نمی‌کنند سعی می‌کنند ادعای آزادی قره‌باغ را داشته باشند که این میسر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان خطبه‌های نماز با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی متولیان این حوزه را به بیان زیبایی‌های احساسی و عاطفی در محور اخلاق و ادب توصیه کرد و اذعان داشت: نسلی نیاز داریم که با احساسات و عواطف پاک و طاهر تربیت یافته باشد.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول