اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضایی:

فتح در سنگر اقتصادی کم از جنگ تحمیلی ندارد/پیام 22 بهمن باید مسئولان را متنبه کنند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امیدواریم که پیام 22 بهمن را مسئولان دریافت کرده باشند که در آن ملت خطاب به همه کارگزاران اعلام کردند که باید حواسشان را جمع کنند تا مبادا در پیشگاه این ملت و رهبری رفوزه شوند.

فتح در سنگر اقتصادی کم از جنگ تحمیلی ندارد/پیام 22 بهمن باید مسئولان را متنبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن رضایی عصر امروز در نشست جمعی از فعالان عرصه سیاسی در اردبیل اظهار داشت: ملت ما با حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن نه تنها، نه بزرگ به خواسته دشمن دادند بلکه به مسئولان نیز اعلام کردند که هرگز به آنها اخت اخوت ندارند و هر کس پا فراتر از اصول و ارزش‌های انقلاب و مسیر ولایت بردارد او را تنبیه می‌کنند.

یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مردم ما اعلام کردند که فشارها و سختی تورم و گرانی را تحمل می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند مبانی اصلی این انقلاب ذره‌ای متضرر شود و از سوی دیگر به گروه 1+5 اعلام کردند که در مذاکره با ایران صداقت را فدای هیچ منفعت‌طلبی نکنند.

رضایی خاطر نشان کرد: هر چند مطمئن هستیم که با یک راهپیمایی و یا چند راهپیمایی این دشمنان عنود ادب نمی‌شوند اما ما می‌دانیم چطور آنها را ادب کنیم تا در برابر این ملت خاضع باشند.

فرزند انقلاب خودش را دور نمی‌ریزد

فرمانده دوران دفاع مقدس پیام دیگر 22 بهمن را پیام هوشیاری برای دشمنان نظام اسلامی در صیانت و پایداری این ملت توصیف کرد و ادامه داد: این حضور نشان داد که هرگز انقلاب فرزند خود را دور نمی‌ریزد چرا که مردم این انقلاب را مال خودشان می‌دانند و در مرحله بعدی مسئولان و دلسوزان این نظام در صحنه و میدان‌داری حاضر هستند.

وی بیان کرد: ‌انقلابی که مال ملت است و در پایداری آن صدها شهید، جانباز و آزاده دادند، محال امر است که با کمترین فشار و تهدید بخواهند کنار کشیده و یا عقب بنشینند.

رضایی یادآور شد: ملت ایران هر چند صورت خودشان را با سیلی سرخ می‌کنند و بر مسئولان و دولتمردان است که این فشارها را از گردن مردم زمین بگذارند اما انتظاری که می‌رود این است که مسئولان و دلسوزان این نظام همچنان در مسیر همدلی و وفاق گام بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خنثی کردن تحریم‌های دشمنان را بزرگ‌ترین پیروزی برای این ملت توصیف کرد و گفت: فتحی که در سنگر اقتصادی به دست می‌آید کم از فتح دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ندارد و قطعاً ارزشمندتر از این عرصه می‌باشد.

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود افزود: دولتمردان باید در حوزه اقتصادی تلاش مضاعف‌تری را انجام داده و دغدغه گرانی و بیکاری را برطرف کنند چرا که بزرگ‌ترین هدیه به ملت و کمک به دانشجویان و جوانان فتح و ظفر در این حوزه است.

رضایی مسئله اقتصادی را اولی‌ترین مسئله کشور توصیف کرد و اظهار داشت: قطعاً با حل مشکلات اقتصادی پیروزی سیاسی و گشایش در حوزه‌های دیگر به دست می‌آید و می‌ارزد که توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم و در حوزه اقتصادی توانمندی‌هایمان را متمرکز کنیم.

16 سال پیش بحران اقتصادی را پیش‌بینی می‌کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سابق سپاه پاسداران تصریح کرد: در ایام جنگ و فرماندهی سپاه اسلام همیشه به این فکر می‌کردم که بعد از پایان جنگ چه حادثه و خطری در کمین انقلاب و این ملت است که بعد از تفکر زیاد و حدود هفت ماه بررسی مختلف به این نتیجه رسیدم که حربه بعدی دشمن در حوزه اقتصادی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد:‌ هر چند این پیش‌بینی بنده بعد از 15 سال از پایان جنگ رخ داد اما به یقین با تشخیص این مسئله به دانشگاه تهران رفته و در رشته اقتصاد تحصیلاتم را پیگیری کردم.

رضایی بیان کرد: هر چند برای عده‌ای تحصیل در رشته اقتصاد برای یک نظامی تعجب‌آور بود اما به استادم اعلام کردم که بعد از چند سال علت انتخاب رشته اقتصاد را برای ادامه تحصیل بازگو می‌کنم.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: با وجود اینکه رشته بنده مهندسی مکانیک بود تحصیلاتم را در رشته اقتصاد ادامه دادم و امروز معتقدم جمهوری اسلامی ایران تنها در این حوزه با چالش‌هایی روبه‌رو است که یک مدیر توانمند می‌تواند از این بحران نیز مردم را عبور دهد همان طوری که در جنگ سه بار نزدیک بود اسیر شوم اما در هر بار با هدایت درست رزمندگان از خطر گریختم.

رضایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروز رفع بیکاری و حل مشکلات اقتصادی کمتر از بیرون کردن صدامیان از پنج منطقه اشغال شده کشورمان نیست و قطعاً بالاتر از این ارزش و اهمیت دارد که بکوشیم تنگناها و مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنیم.

نباید تحریم‌ها را بزرگنمایی کنیم

کاندیدای دور دهم ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود گفت:‌ ما امروز باید تمام تدبیرها و توانمندی‌هایمان را یک کاسه کنیم و از ظرفیت‌ها و ثروت کشور با مدیریت درست و بهینه استفاده کرده و در تمام حوزه‌ها توان مردم را در مسیر پیشرفت به کار گیریم.

وی اردبیل را از استان‌های مستعد کشاورزی توصیف کرد و افزود: در حمایت از بخش کشاورزی باید قیمت‌گذاری‌ها و حمایت‌ها عادلانه باشد و طوری نباشد که گندم 520 تومان برای خرید تضمینی مصوب شود در حالی که دامدار به دلیل گرانی قیمت جو بخواهد گندم مناسب زارعان ما را خرید کرده و برای گاو و گوسفند خود بدهد.

رضایی تصریح کرد: قطعاً با این سیاست دولت با کمبود گندم روبه‌رو می‌شود و میلیاردها تومان هزینه می‌کند تا گندم 700 تومانی را از برزیل وارد کند که قطعاً از کیفیت تولید داخلی نیز برخوردار نیست.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید همه مسایل را به تحریم ربط داده و آن را بزرگنمایی کنیم، خاطر نشان کرد: ما با تکیه بر سرمایه‌های عظیم جوانانمان قادر می‌باشیم از تحریم‌ها گذر کنیم و بیکاری را برای همیشه برطرف کنیم به شرط آن که خودمان را باور داشته باشیم و از ظرفیت جوانانمان استفاده کنیم.

رضایی در پایان سخنان خود فعال کردن صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: به جای آن که میلیاردها تومان صرف احداث کارخانه‌ای کنیم که بلاتکلیف بماند باید در شهرهایی همچون اردبیل صنایع تبدیلی سیب‌زمینی و دیگر محصولات را دایر کنیم تا نتیجه چنین اقداماتی ارزش افزوده بیشتر و تولید زیادتر باشد.

انتهای پیام/62001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول