اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه بهار خبر داد

فعالیت 46 هیئت امر به معروف در پایگاه‌های مقاومت بهار

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: 46 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت تشکیل شده و در این راستا گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

فعالیت 46 هیئت امر به معروف در پایگاه‌های مقاومت بهار

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، گردهمایی سرگروه‌های طرح تذکر لسانی شهر بهار در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این گردهمایی ابتدا فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: سال گذشته شهر بهار جزو پنج شهر معروف کشور رتبه برتر را در زمینه طرح تذکر لسانی کسب کرده بود که 40 شهر کشور نیز با الگوگیری از شهر بهار این طرح را اجرایی کردند.

حسن برزگر خاطرنشان کرد: 100 سرگروه در این طرح فعالیت می‌کنند و بیش از 11 هزار نفر آموزش‌های عمومی و تخصصی را گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: 46 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت تشکیل شده و در این راستا گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تمام انبیای الهی با هدف اصلاح جامعه بشری مبعوث شده‌اند و مؤثرترین ابزار برای رسیدن به این هدف، «امر به معروف و نهی از منکر» است.

وی، مبنای وجوب این فریضه الهی را متون دینی، قرآن و روایات معصومین(ع) عنوان کرد و افزود: اگر درصدد احصاء اوامر و نواهی خداوند در قرآن کریم باشیم، متوجه می‌شویم که خداوند در موضوعات مختلف امر و نهی فرموده، بنابراین خداوند عالم خود به عنوان نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر گام برداشته است.

در ادامه فرماندار بهار گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، این است که در جامعه باید به گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

نصرت‌الله گلکارزاده با بیان اینکه همه کارها باید براساس واقعیات و به دور از ظواهر باشد، تأکید کرد: هرچقدر از اصل قضیه و توجه به عمق این فریضه غفلت کنیم و به سمت ظاهر ماجرا گرایش پیدا کنیم، موجب دوری از خواست مسئولان نظام خواهیم شد.

امام جمعه بهار نیز گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وجوب دینی است و باید احیا شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا با اشاره به اینکه فضیلت امر به معروف کاملاً مشهود است، ابراز داشت: مشکل در روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که اگر روش‌های اجرای این امر مهم به درستی اجرا شود، تأثیرپذیری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: آشنایی با مراحل امر و نهی، فرد را در هرچه بهتر انجام دادن این فریضه یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه شیوه شناسایی در همه امور یک هنر است، اذعان داشت: بسیاری از مشکلات موجود در سطح خانواده‌ها ناشی از عدم شناخت و ناآگاهی نسبت به آن مشکل است.

وی با تشریح راهکارهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مرحله اول باید معروف و منکر را بشناسیم، بنابراین اجرای این فریضه برای کسی که جاهل به معروف و منکر است، واجب نیست.

امام جمعه بهار روش و برخورد آمر به معروف و ناهی از منکر را در اثرگذاری بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: در بسیاری اوقات صرف امر و نهی کارساز نیست و باید فایده و ضرر آن را نیز توضیح داد تا طرف مقابل انگیزه اطاعت و پذیرفتن پیدا کند.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول