اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد

تبیین اهمیت انرژی هسته‌ای در نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای‌

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه‌ دستاوردهای انرژی هسته‌ای سبب جذب افرادی که در این زمینه توانمند هستند، می‌شود.

تبیین اهمیت انرژی هسته‌ای در نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید‌حسین سیدموسوی ظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای صنعت انرژی هسته‌ای که در سالن کنفرانس معاونت دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت برگزاری این دست نمایشگاه‌ها با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد بر همگان واضح و روشن است.

وی تصریح کرد: صنعت هسته‌ای که کشور ایران برای به دست آوردن آن تلاش‌های زیادی کرده فواید زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به کاربردهای این صنعت در پزشکی، برق و کشاورزی اشاره کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه صنعت هسته‌ای در ایران صنعت نو و جدیدی است، خاطرنشان کرد: مردم با برپایی نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه دستاوردهای صنعت برق می‌توانند این صنعت را بهتر شناخته و فواید آن را برای مباحث انرژی و محیط زیست بهتر درک کنند.

سیدموسوی ادامه داد: این نمایشگاه با فضایی که ایجاد می‌کند می‌تواند محیطی مناسب برای تبادل اطلاعات و مشاهده دقیق دستاوردها از نزدیک به وجود بیاورد زیرا دستاوردها به نمایش بازدیدکنندگان گذاشته می‌شود.

وی در ارتباط با ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند دستاوردهای صنعت هسته‌ای اظهار کرد: فضای اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات صنعت هسته‌ای بسیار محدود است و این نمایشگاه می‌تواند فضای آزادی را برای اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات صنعت هسته‌ای در اختیار مردم قرار دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: همچنین برخی از مردم دلایل پافشاری سران سیاسی مملکت به داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را نمی‌دانند و بعد از بازدید از این نمایشگاه می‌توانند دلایل این پافشاری‌ها را بدانند و به رهبران خود در این زمینه بیشتر کمک کنند.

سید موسوی تصریح کرد: به عبارت دیگر با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها می‌توان به نوعی متخصصان و مردم را آگاه کرده و ابهامات آنها را در زمینه‌های مختلف برطرف کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای افتخار‌آفرینی که متخصصان بومی در زمینه صنعت هسته‌ای داشته‌اند، خاطرنشان کرد: بومی شدن فناوری‌هایی مانند چرخه سوخت، آب سنگین، کیک زرد می‌تواند بزرگ‌ترین دلیل برای غرور و اعتماد به نفس مردم ایران باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: مردم ایران حق دارند در مورد انرژی هسته‌ای که برای مسئولان نظام مهم است و مردم نیز آن را حق مسلم خود می‌دانند و حمایت گسترده‌ای در زمینه آن از رهبران سیاسی خود دارند، اطلاعات کافی داشته باشند.

سیدموسوی در ارتباط با دیگر ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای یادآور شد: آگاه‌سازی افکار عمومی، معرفی تمام وجوه انرژی هسته‌ای و دستاوردهای آن، شناسایی نخبگان متخصص و قابل تربیت، استفاده در تمام بخش‌های این صنعت حساس و خنثی کردن تبلیغات سویی که بر خلاف برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای در جریان است از جمله ضرورت‌هایی است که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای را ضروری می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها سبب جذب افرادی که در این زمینه توانایی‌ دارند، می‌شود و نیازهای این صنعت توسط متخصصان برآورده و در واقع گامی به سوی یکی از اهداف اصلی انقلاب که همان استقلال است، برداشته می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: همچنین این نمایشگاه یک چکیده مطلوب، در دسترس و راحت از فعالیت‌های هسته‌ای کشور ایران را به افراد می‌دهد که می‌تواند سبب یک نوع اعتماد به نفس در ایرانیان شود و علاوه بر بالارفتن غرور آنها با این صنعت مفید آشنایی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/70010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول