اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان‌:

استان زنجان رتبه دوم کشور در پیشگیری از اعتیاد را دارد‌

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اقدمات پیشگیری در استعمال موادمخدر گفت: در سال‌جاری استان زنجان رتبه دوم کشور در پیشگیری از اعتیاد را کسب کرده است.

استان زنجان رتبه دوم کشور در پیشگیری از اعتیاد را دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان آراض ضیایی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی ستاد مبارزه با موادمخدر استان، اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر با ارزیابی شاخص‏های کشوری در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی به رتبه‌بندی ستادهای مبارزه با موادمخدر در سطح کشور اشاره کرد و افزود: استان‏های کشور با توجه به ارزیابی شاخص‏های پیشگیری اعتیاد در سه سطح «الف، ب و ج» رتبه‏بندی می‏شوند. 

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان به رتبه استان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان زنجان در سال‏های گذشته جزو استان‏های گروه «ج» بوده است.

وی روند رو به رشد ارتقای شاخص‏های ستاد مبارزه با موادمخدر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: جایگاه استان در سال‌جاری از گروه «ب» به گروه «الف» و استان دوم در سطح کشور ارتقا یافته است.

ضیائی در پاسخ به ملاک ارزیابی استان‏ها در سطح کشور، تاکید کرد: پیگیری مصوبات کمیته‏های تخصصی، تصویب برنامه‏های عملکردی و اجرای شاخص‏های اثر‌گذار از جمله این موارد هستند.

* در سال جاری بیش از 600 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان به کشفیات انواع مخدر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از 600 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است.

وی با تاکید بر اهمیت حجم کشفیات در سطح استان زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به پاک بودن استان در قیاس با استان‏های دیگر کشور کشف این حجم از موادمخدر قابل توجه است.

* دستگیری 200 نفر قاچاقچی موادمخدر در استان طی سال‌جاری

ضیائی از دستگیری 200 ‌قاچاقچی موادمخدر در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این قاچاقچیان در سطح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بوده‏اند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان با تاکید بر موضوع پیشگیری در فعالیت‌های ستاد، اظهار داشت: اولویت اصلی ستاد اقدام فعالیت‏های عملی در حوزه پیشگیری است.

وی مقابله با اعتیاد در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اعتیاد افراد هزینه‏های سنگینی بر دوش جامعه تحمیل می‏کند.

ضیائی جوانان را سرمایه‏های ملی کشور یاد کرد و افزود: با اعتیاد جوانان سرمایه‏های ملی کشور در حوزه‏های مختلف از اثر‌گذاری مثبت بر جامعه خارج می‏شوند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیروی انسانی هر کشوری را سرمایه‏های واقعی آن کشور عنوان کرد و ادامه داد: نباید موضوعی مانند اعتیاد این سرمایه‏ها را از کشور بگیرد.

* برگزاری 600 ساعت آموزش برای کارکنان

وی از برگزاری 600 ساعت آموزش ضمن خدمت کارکنان خبر داد و خاطر‌نشان کرد: موضوع آموزش از عوامل مهم در پیشگیری از اعتیاد است.

ضیائی به پوشش 99 درصدی ادارات استان در طرح آموزشی ضمن خدمت اشاره کرد و گفت: با این پوشش اهداف تعیین شده محقق یافته است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان به گروه‌های معتادین در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین آمار معتادان دارای سطح تحصیلات پایین هستند.

وی ادامه داد: از تعداد معتادان استان تعداد 571 نفر دارای تحصیلات ابتدایی، 129 نفر سیکل، 211 نفر دیپلم، 9 نفر فوق‌دیپلم و 2 نفر لیسانس هستند.

* بیش‏ترین آمار معتادین مربوط به افراد کم‌سواد است

ضیائی با بیان اینکه طبق آمار افراد تحصیل‌کرده کم‏تر به سمت موادمخدر کشیده می‏شوند، خاطرنشان کرد: بیش‏ترین آمار معتادین مربوط به افراد کم‌سواد است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان با تاکید بر تاثیرگذاری نقش روحانیون و مربیان فرهنگی در کاهش گرایش جوانان به موادمخدر، اظهار داشت: اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

وی به آموزش 150 نفر به عنوان مربی کلاس‌های فرهنگی و ‌پیشگیری در استان اشاره کرد و گفت: 50 نفر در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و محلات جهت تبیین مشکلات این موضوع به جامعه حضور خواهند یافت.

ضیائی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‏سازی در برخورد با معتادین و پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: بهترین گزینه برای پیشگیری و برخورد با اعتیاد فعالیت فرهنگی است.

انتهای پیام/73002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول