اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین هدف شورای مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر استفاده همه جانبه برای پیشگیری از اعتیاد به عنوان بلیه قرن گفت: پیشگیری از این معضل اجتماعی مهم‌ترین هدف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین هدف شورای مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،محمد رضا یزدان پناه بعد از ظهر امروز در نشست با شماری از فعالان اجتماعی تصریح کرد: البته پیشگیری از ابتلا به اعتیاد  که یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این شورا به شمار می‌رود، رسیدن به آن در گرو همکاری نهادها و ارگان‌های مرتبط است.

وی برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های اطلاع رسانی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و  همچنین آگاهی بخشی و اعزام کارشناسان خبره به مناطق مختلف استان از جمله اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ابتلا افراد به این بلای خانمان برانداز عنوان کرد.

یزدان پناه اضافه کرد:بی تردید بالا بردن میزان آگاهی عموم شهروندان در ارتباط با اعتیاد و اثرات و نحوه درمان آن از مؤثرترین عوامل در راستای مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین ازخانواده‌ها به عنوان اهرم اساسی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیل خروشان و بنیان کن اعتیاد، بی رحمانه در مسیر حرکت خود همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است تصریح کرد: این بلیه قرن علاوه بر متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، سبب ناکامی در زندگی و تمایل فرد به رفتارهای انحرافی می‌شود.

به گفته یزدان پناه طلاق، فروپاشی بنیان خانواده‌ها، افت عملکرد اجتماعی و کارایی فرد، ایجاد بیماری‌های روانی، رواج انواع بزه‌کاری‌ها، مقید نبودن به رعایت قوانین، کشیده شدن به سمت انحرافات اخلاقی و بروز انواع بیماری‌های جسمی از مهم‌ترین پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر است.

وی ادامه داد:بی تردید امروزه  پدیده شوم مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته می‌شود که کسب اطلاعات در خصوص پیامدهای مخرب آن  ضرورت دارد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: کسب آگاهی‌های لازم درباره اثرات سو مصرف مواد مخدرمی تواند در کاهش گرایش بسیاری از افراد به آن تأثیرگذار باشد.

وی آسیب‌های مواد مخدر را متوجه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی، اخلاقی و حقوقی نیز دانست و یادآور شد: بسیج عمومی برای مقابله با این معضل اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و باید همگان با تمام توان پای کار آمده و این ابزار دشمنان را ریشه کن سازند.

به گزارش فارس، کمتر از60درصد زندانیان خراسان شمالی، مربوط به زندانیان مرتبط با مواد مخدر است.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول