اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری تیم‌های اجتماع محور

راهکارهای مصون سازی زنان در برابر اعتیاد در شهرکرد بررسی می‏‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نمایشگاه‌های سیار و کارگاه‎های آموزشی با هدف ارائه راهکارهای مصون سازی زنان در برابر اعتیاد با همکاری گروه‌های اجتماع محور در شهرکرد خبر داد.

راهکارهای مصون سازی زنان در برابر اعتیاد در شهرکرد بررسی می‏‌شود

اشرف عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با بررسی مراجعه کنندگان زن به مراکز ترک اعتیاد، مشخص شده استفاده از مواد مخدر صنعتی در بین زنان شهری و استفاده از مواد مخدر سنتی در بین زنان روستایی رواج بیشتری دارد.

وی با تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی در راستای پیشگیری از این شیوع مصرف مواد مخدر در این استان، افزود: برهمین اساس لازم است تا مسئولان دانشگاه‌ها نیز برنامه‌هایی را برای ارائه آموزش پیشگیری از اعتیاد در مراکز دانشگاهی و خوابگاه‌ها تدوین و اجرا کنند.

عسگری در ادامه با اشاره به راهکارهای موثر در امر مبارزه با اعتیاد، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد توسط آموزش و پرورش از جمله آموزش خانواده، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با معضلات موادمخدر در دانشگاه‌ها و مدارس، انجام تحقیقات کاربردی در راستای نقش و جایگاه خانواده در پیشگیری از اعتیاد و تأثیر سوء مواد مخدر بر خانواده از طریق دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از مهم‌ترین این رویکردها به‌شمار می‎رود.

معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری همایش با عنوان اعتیاد، خانواده و جامعه، برنامه‌ریزی به منظور حمایت از خانواده معتادان، زندانیان و مجرمان مواد مخدر از دیگر این راهکارها محسوب می‎شود.

وی با اشاره به علل و انگیزه گرایش به مواد مخدر و اعتیاد در این استان، تصریح کرد: فریب افراد برای بهره‌برداری ظاهرا مثبت نظیر لاغری، پیشگیری از خواب و عدم اطلاع از مواد مخدر امروز یکی از دلایل اصلی گرایش به این مواد مخدر است که لازم است با ارتقای آگاهی خانواده‌ها از بروز این مسئله جلوگیری شود.

کاظمی اضافه کرد: اختلافات خانوادگی و تضاد و درگیری بین والدین، دوستان ناباب و معتاد و حضور در محیط‌های نامناسب، نابسامانی در زندگی از نظر اقتصادی، مدیریتی و بیکاری، فشارهای عصبی و روانی، تنهایی، احساس بی‌پناهی، بلوغ و نوجوانی از دیگر این دلایل به‌شمار می‌‎رود.

انتهای پیام/68001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول