اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره آموزش و پرورش آبیک:

مسائل تربیتی زیربنای فعالیت‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌‌‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک مسائل تربیتی را پایه، اساس و زیربنای فعالیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

مسائل تربیتی زیربنای فعالیت‌های آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالله ملک‌پور امروز در همایشی که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن سمائیان شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگر هستند و مانند دو چشم در یک سر محسوب می‌شوند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خمیر مایه اصلی و زیربنای آموزش و پرورش است و در این سند واژه معلم مترادف با مربی قرار داده شده است.

این مسئول ادامه داد: مسائل تربیتی از ضروریات کاری آموزش و پرورش است که سبب شده رسالت سنگینی بر عهده معلمان پرورشی نهاده شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: نهاد امور تربیتی با هدف شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان بر مبنای تربیت اسلامی از سوی شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایطی که ایجاد شده بود، پالایش در زمینه مسیر فرهنگی جامعه احساس می‌شد که شهیدان رجایی و باهنر نهاد امور تربیتی را که صدقه جاریه است پایه‌گذاری کردند.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سند تحول بنیادین رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه است و به همین دلیل با رویکرد تربیت اسلامی تدوین شده است.

وی بر هماهنگی و تعامل اولیای دانش‌آموزان با متولیان امر تعلیم و تربیت در زمینه مسائل امور تربیتی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: تربیت اسلامی با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه نوجوانان و جوانان، امری ضروری و انکارناپذیر است که باید متناسب با ایجاد شایستگی در دانش‌آموزان صورت گیرد.

این مسئول برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف برای دانش‌آموزان و اولیا، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، طرح تقلید و مرجع‌شناسی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را از شاخه‌ها و زیرشاخه‌های امور تربیتی ذکر کرد.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول