اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج مداحان کشور خبر داد

شناسایی 100 هزار مداح اهل بیت در کشور/ تاسیس دانشکده مداحی

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج مداحان کشور از شناسایی 100 هزار مداح اهل بیت عصمت و طهارت در کشور خبر داد.

شناسایی 100 هزار مداح اهل بیت در کشور/ تاسیس دانشکده مداحی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احد امیری ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: سازمان بسیج مداحان کشور از سه سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان با وجود اینکه زمان زیادی از فعالیت این سازمان نمی‌گذرد، افزود: تجربه‌های این سازمان به اندازه 100 سال است.

جانشین بسیج مداحان کشور با اشاره به تشکیل سازمان بسیج مداحان استان زنجان افزود: این سازمان از ابتدای دوران دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه قدمت سازمان بسیج مداحان استان زنجان به یکسال گذشته مربوط نمی‌شود، افزود: این سازمان به دلیل استفاده از حضور پیشکسوتان دارای قدمت بالایی است.

*شناسایی نخبگان و فرهیختگان مداحی کشور

امیری شناسایی نخبگان و فرهیختگان مداحی کشور را از اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود: طبقه‌بندی و لایه‌بندی در مرحله بعدی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به دست‌اندرکاران این سازمان ارائه شده است، افزود: به زودی دانشکده مداحی کشور تاسیس می‌شود.

جانشین بسیج مداحان کشور از صدور مداحان کشور به خارج خبر داد و افزود: با تاسیس این دانشکده ظرفیت‌های ایجاد شده به خارج از کشور صدور می‌شود.

وی از آموزش 100 شیعه افغانی در ایران خبر داد و افزود: از ظرفیت‌های شیعیان برای ترویج فرهنگ شیعی و علوی استفاده می‌شود.

*تالیف کتب مداحی استان‌های مختلف

امیری از تالیف کتب مداحی استان‌های مختلف خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها خروجی فعالیت‌های مداحی استان‌ها به صورت کتاب تالیف می‌شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ شیعه تاکید کرد و گفت: سازمان بسیج مداحان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها است.

جانشین بسیج مداحان کشور با بیان اینکه این سازمان در همه استان‌ها تشکیل می‌شود، افزود: استان زنجان نیز از یکسال گذشته فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مداحی استان زنجان افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای تقویت سازمان بسیج مداحان استان زنجان استفاده شود.

انتهای پیام/73003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول