اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد

برگزاری 282 برنامه داخلی و خارجی در یازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از مشارکت 31 استان و 48 کشور خارجی در دهمین جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

برگزاری 282 برنامه داخلی و خارجی در یازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور نمایندگان بیش از 22 خبرگزاری و روزنامه سراسری اظهار داشت: در سال‌های اخیر، یکم تا یازدهم ذی‌القعده که به ترتیب مصادف است با ولادت حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، به «دهه کرامت» شهرت یافته است.

وی افزود: در این دهه پرخیر و برکت، عظیم‌ترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور تحت عنوان «جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)» برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره خود را پشت سر گذاشت و با تصویب هیئت دولت، از این پس تحت اشراف بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت 31 استان داخلی و 48 کشور خارجی در برپایی دهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) افزود: در سال آتی و همزمان با دهه کرامت، 82 برنامه در داخل و 200 برنامه در خارج از کشور برگزار می‎شود.

در ادامه این نشست،حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری، رئیس هیئت علمی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در سخنانی با بیان اینکه امام هشتم مظهر اسماء الهی و انسان کامل است، اظهار کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مناسبی در اختیار ما قرار گرفته است تا معارف رضوی را به همه جهان معرفی کنیم و البته در این راه نیز وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

همچنین علی سروری‌مجد، رئیس کارگروه پژوهش جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن اشاره به پژوهش‌های صورت‌ گرفته در جشنواره و متون زیر چاپ گفت: «صحیفه رضویه» شامل ادعیه امام رضا(ع) با ترجمه فارسی چاپ شده و قرار است به پنج زبان دیگر نیز از جمله انگلیسی و عربی ترجمه شود، همچنین دانشنامه جامع رضوی در دست تألیف است و امیدواریم دو جلد نخست آن در سال آتی رونمایی شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان رسانه‌ها به ارائه دیگاه‌ها و نظرات خود درباره جشنواره و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) پرداختند که پرهیز از شعارزدگی و کل‌نگری در تبلیغ معارف رضوی و محدود نشدن برنامه‌های مرتبط با آن در دهه کرامت،‌ خواسته اکثریت قریب به اتفاق حاضران بود.

همچنین ذائقه‌سازی و استمرار در نشر معارف ثامن الائمه(ع) و تهیه تقویم رضوی جزو پیشنهادهایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

نمایندگان رسانه‌ها، عمومی‌شدن آثار منتخب هنری، ‌ادبی و فرهنگی جشنواره را از سوی دبیرخانه جشنواره خواستار شدند و بر پوشش حداکثری برنامه‌های استانی و تقویت ارتباط خبری جشنواره با رسانه‌ها تأکید کردند.

استفاده از قالب‌های جذاب بصری در معرفی شخصیت و سیره امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به ویژه ساخت فیلم سینمایی از دیگر پیشنهادهای اهالی رسانه بود.

کلیشه‌ای شدن برخی موضوعات، کلی‌گویی و پرهیز از جزئی‌نگری، عدم فرهنگ‌سازی در باب زیارت، عمومی‌نشدن آثار منتخب جشنواره در سطح جامعه، مردمی‌نبودن جشنواره در برخی سطوح، بی‌‌میلی نسبت به نقدهای محتوایی و رسانه‌ای نشدن دستاوردهای جشنواره، اهم انتقادات اصحاب رسانه از مسئولان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بود.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول