اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی گروه‌های نمایشی برتر، جشنواره تئاتر مغان پایان یافت

جشنواره شادمانه فروردین به میزبانی بیله‌سوار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره تئاتر شادمانه استان اردبیل اوایل فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

جشنواره شادمانه فروردین به میزبانی بیله‌سوار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر فجر مغان اظهار داشت: این جشنواره در شهرستان مرزی بیله‌سوار با حضور گروه‌های نمایشی مختلف برگزار شده و بهترین آثار در قالب تئاتر شادمانه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ در کنار برگزاری این جشنواره، هفدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان سال آینده به میزبانی پارس‌آباد برگزار می‌شود که امیدواریم آثار ارزنده‌ای در این جشنواره به معرض نمایش گذاشته شود.

شرفی خاطرنشان کرد: با به پایان رسیدن رقابت پنج گروه نمایشی در شانزدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در شهرستان گرمی از برگزیدگان تجلیل شد تا گروه برتر نیز بتوانند در جشنواره منطقه‌ای شمال‌غرب حضور پیدا کنند.

این مسئول اضافه کرد: در این جشنواره پنج گروه نمایشی از شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد حضور داشتند که به مدت دو روز باهم رقابت کردند.

وی بیان داشت: این جشنواره در مجتمع حافظ گرمی و با اجرای نمایش‌های بخش مسابقه و جنبی انجام شد و در پایان به انتخاب هیئت داوران، نفرات منتخب معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد:‌ در بخش طراحی لباس سمانه هژبری، در بخش اجرای موسیقی زنده یونس حبی، در بخش نویسندگی رضا بهشتی و محمود مهدوی به عنوان منتخبان این جشنواره انتخاب شدند.

شرفی ادامه داد: در بخش ترجمه نمایش رسول قربانی‌مقدم منتخب شانزدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان شد.

وی گفت: ‌در بخش بازیگری زن یگانه مردانه و نسرین هوشیار در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و در بخش بازیگری مرد نیز از مهدی شیری تجلیل شد.

شرفی افزود: این جشنواره در بخش کارگردانی رتبه نخست نداشت و هیئت داوران انتخابی در این زمینه انجام نداد.

وی تصریح کرد: ‌انتظار می‌رود در جشنواره‌های آینده که با محوریت آثار منتخب برگزار می‌شود؛ بهترین آثار مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.

این مسئول تقویت هنر تئاتر و توجه به اصالت آن را بسیار ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت از گروه‌های نمایشی، بتوان بیش از هر زمان دیگر هنر نمایش را در این استان تقویت کرد.

اجرای نمایش تخم بلدرچین به همت محمدباقر نباتی‌مقدم در اردبیل

همچنین در آستانه سال نو اجرای نمایش تخم بلدرچین نوشته محمدباقر نباتی‌مقدم و کاری از اکرم حاج‌حسینی ساعت 17 عصر فردا در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند به مدت سه روز از اجرای این نمایش استفاده کرده و با جدیدترین اثر نویسنده مشهور تئاتر استان نباتی‌مقدم آشنایی کسب کنند و با اجرای جدید از هنر اصیل تئاتر و نمایش لذت ببرند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول