اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان اعلام کرد

نظارت جدی بر عرضه ماهی قرمز در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بر مراکز عرضه ماهی قرمز نظارت می‌کنند.

نظارت جدی بر عرضه ماهی قرمز در کوهبنان

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش مهمی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه دارد، اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن سال نو نظارت‌های دامپزشکی در عرضه ماهی قرمز تشدید می‌شود تا مشکلی ایجاد نشود.

وی به تمام شهروندان توصیه کرد، ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز مجاز بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی که در سطح شهر مشخص شده‌اند و مجوز قانونی دارند، تهیه کنند.

زین‌الدینی با تاکید بر اینکه در صورت داشتن سابقه بیماری پوستی برای دست زدن به ماهی و ظروف نگهداری آن حتماً از دستکش استفاده شود، گفت: از خرید ماهی مریض و بی‌حال و دارای لکه‌های سفید روی پوست بدن خودداری شود.

وی با اشاره به جلوگیری از خرید ماهیانی که خوب شنا نمی‌کنند و یا شنای چرخشی دارند، گفت: ماهی‌های بیمار نباید در محیط آزاد رها شوند و بهتر است، معدوم شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان به رفتارهای غیرطبیعی ماهی اشاره و تصریح کرد: آمدن به سطح آب، شنای غیر طبیعی، تنفس سخت و سریع، شنا کردن در سطوح پایین، باقی ماندن بدون تحرک در کف آب، شنای عمودی،‌ کم‌رنگ شدن پوست، ‌خونریزی در آبشش، تورم شکم، کدورت و بیرون‌زدگی چشم‌ها و لکه‌های پوستی از جمله علائم بیماری در ماهی‌ها است.

انتهای پیام/80012/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول