اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی نرماشیر عنوان کرد‌

آموزش ‌دانش‌آموزان نرماشیر در مورد خطرات ماهی قرمز

خبرگزاری فارس: ‌سرپرست دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت‌: ‌دانش‌آموزان 30 مدرسه ابتدایی نرماشیر در ارتباط با حفظ‌، نگهداری و خطرات ناشی از بیماری ماهی قرمز آموزش داده شدند.

آموزش ‌دانش‌آموزان نرماشیر در مورد خطرات ماهی قرمز

عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت‌: ماهی قرمز یکی از مهمان‌های ثابت سفره هفت سین در ایام نوروز است و کودکان علاقه‌ خاصی به آن دارند، اما این موجود زیبا و کوچک می‌تواند در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی انسان را دچار مخاطره کند و خاطره‌ای تلخ در ذهن کودکان مشتاق به زیبایی باقی بگذارد‌.

وی افزود‌: برای جلوگیری و کاهش خطرات ماهی قرمز‌، شبکه دامپزشکی آموزش دانش‌آموزان ابتدایی را به عنوان سفیران دامپزشکی در خانواده‌ها در دستور کار خود قرار داد.

سرحدی تصریح کرد‌: از ابتدای اسفند ماه دانش‌آموزان 30 مدرسه ابتدایی با بیماری‌هایی که ممکن است از طریق ماهی قرمز به کودکان منتقل شود، توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی آشنا شدند.

وی عنوان کرد‌: ‌در این کلاس‌ها مواردی از جمله مشخصات ماهی قرمز سالم، نحوه نگهداری صحیح و مخاطرات تماس ماهی به بدن ‌آموزش داده شد.

سرحدی با بیان اینکه آموزش یک اصل مهم و اساسی در مبحث بهداشت جامعه است، افزود‌: می‌توان با هزینه کم از بروز بیماری‌ها و به تبع آن صرف هزینه‌های هنگفت بر خانواده‌ها جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد‌: می‌توان با ارائه مطالب کاربردی در قالب آموزش به مردم آنها را از گزند بیماری‌های مشترک و مهلک مصون نگه داشت.

سرحدی گفت: در قالب این کلاس‌ها بروشورهایی هم مربوط به موضوع کلاس بین دانش‌آموزان توزیع و از آنها خواسته می‌شود که به عنوان سفیران دامپزشکی مطالب را در سطح خانواده‌ها و جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/80026/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول