اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری کوهبنان پذیرای مسافران نوروزی

کوهبنان با داشتن جاذبه‌های مختلف پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است و روزهای شلوغی را سپری می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری کوهبنان پذیرای مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، شهرستان کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان و هم‌مرز با استان‌های یزد و خراسان جنوبی واقع شده است، این روزها شلوغ‌ترین ایام خود را در حالی سپری می‌کند که زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور مقصد خود را این شهرستان تاریخی انتخاب کرده‌‌اند.

روستای تاریخی «درگزک» و آکواریوم طبیعی این روستا، امامزاده بی‌بی عصمت و پارک ولایت جنب این امامزاده و همچنین مجسمه مارکوپولو بیشترین مسافران نوروزی را به خود جذب کرده است. 

روستای تاریخی درگزک که در فاصله 11 کیلومتری شهر کوهبنان واقع شده و تنها آکواریوم طبیعی دنیا با چرخش ماهی‌های 19 ساله عید نوروز را در خود جای داده، سال جاری بیشترین مسافر را به سمت خود کشیده به گونه‌ای که ترافیک در مسیر این روستای تاریخی سنگین بوده و هر مسافری که به کوهبنان وارد می‌شود بدون شک خود را به این روستا می‌رساند تا از جاذبه‌های طبیعی آن بهره ببرد.

یکی از مسافران نوروزی که از استان خراسان رضوی برای دومین مرتبه به کوهبنان سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کوهبنان یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور است، اما این شهرستان با توجه به جاذبه‌ها و آثار باستانی متنوع در کشور کمتر شناخته شده است.

خسروی بیان داشت: همایش پیاده‌روی پایان اسفند ماه در این شهرستان موجب شده بسیاری از مردم از اقصی نقاط کشور خود را به کوهبنان برسانند تا از دیدن آکواریوم طبیعی و خوردن آبگوشت کبک این خطه بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: به نظر من آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، پارک تاریخی خواجه خضر، آسیاب‌های هشت‌گانه آبی از زیباترین اماکن و مناظر گردشگری جنوب شرق کشور هستند به گونه‌ای که روستای درگزک و آکواریوم طبیعی این روستا تغییرات اساسی پیدا کرده ‌است.

خسروی تصریح کرد: سال گذشته که به این روستا آمدم، متحیر شدم که چرا این روستا با این همه جاذبه فراموش شده است، اما امروز شاهد سنگ فرش کوچه‌ها‌، فراهم ساختن امکانات رفاهی‌، ساخت سرویس‌های بهداشتی‌، بهسازی و زیبا‌سازی خانه‌های دست‌کند و ... بودم.

یکی دیگر از هموطنان از استان یزد که به گفته خود تاکنون بیش از 20 مرتبه به کوهبنان سفر کرده است به خبرنگار فارس گفت: وجود چهار امامزاده واجب التعظیم به ویژه وجود بین‌الحرمین حال و هوای خاصی به این شهرستان بخشیده است.

محمودی عنوان کرد: حال و هوای معنوی خاصی بر کوهبنان حاکم است، مردم کوهبنان ساده، صمیمی، خونگرم و مهمان‌نواز هستند و در این شهر کسی احساس غربت نمی‌کند.

وی معتقد است، کوهبنان از نظر شهری، زیبایی و تبلیغات دچار تغییر شده و وجود مجسمه مارکوپولو در ورودی شهر بر زیبایی این شهر تاریخی افزوده است.

انتهای پیام/80012/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول