اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

معرفی جاذبه‌های تاریخی کوهبنان توسط راهنمایان گردشگری

فرماندار کوهبنان گفت: تعدادی از راهنمایان گردشگری در شهر کوهبنان نسبت به ارائه توضیحات لازم در زمینه معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی این شهر اقدام می‌کنند.

معرفی جاذبه‌های تاریخی کوهبنان توسط راهنمایان گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در مراسم جشن بزرگ نوروز در محل دبیرستان جنت دهستان ده‌علی اظهار داشت: در اسلام و به ویژه آیین تشیع عید باستانی نوروز به عنوان روزی میمون و خجسته نگاه شده‌ و بر گرامی داشتن این روز تأکید شده است.

وی ادامه داد: پس از زدن مهر تأیید اسلام بر نوروز، این عید به عنوان یک میراث فرهنگی در دوران گذشته و حال همواره مورد توجه مردم قرار گرفته و هر ساله با رعایت شئونات و موازین اسلامی برگزار می‌شود؛ در حالی که نظافت، صله‌رحم، تکریم بزرگترها و ... را به همراه دارد.

متقی تصریح کرد: گرامیداشت و برگزاری جشن نوروز فقط ویژه ایران و ایرانیان نیست، بلکه جشن نوروز در کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان و کشورهای افغانستان، ترکیه ، پاکستان و ... به نحو احسن برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم عید نوروز این است که کوچکترهای خانواده با رعایت احکام و مسائل دینی به دیدن بزرگترها رفته و نسبت به تکریم آنها اقدام می‌کنند، همچنین در این ایام بسیاری از اقوام و خویشان از راه دور و نزدیک خود را به یکدیگر رسانده تا صله‌رحم که دستور اسلام و قرآن است را عملی کنند.

متقی اذعان داشت: در حالی مردم عزیز ایران اسلامی در سال جاری مراسم نوروز خود را جشن می‌گیرند که در آستانه دهه فاطمیه قرار داریم، بنابراین باید برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که حرمت ایام فاطمیه حفظ شود تا خدای نکرده دشمنان نتوانند از این مهم سوء‌استفاده کنند.

وی گفت: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مسافران نوروزی، نقشه شهر و اماکن تاریخی، بسته‌های ویژه‌ای شامل سی‌دی معرفی کوهبنان و بروشور توسط فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و شهرداری تهیه شده است و در چادرهای هلال احمر و نیروی انتظامی واقع در ورودی و خروجی شهر در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌گیرند تا آنها بتوانند به راحتی به آثار باستانی و زیارتی شهرستان دسترسی داشته باشند.

فرماندار کوهبنان خاطر نشان کرد: تعدادی از راهنمایان گردشگری در شهر کوهبنان نسبت به راهنمایی مسافران و ارائه توضیحات لازم در زمینه معرفی آثار و ابنیه تاریخی شهر اقدام می‌کنند.

به گزارش فارس، همچنین همایش پیاده‌روی خانوادگی از امامزاده زیدبن‌علی و از جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس تا محل دبیرستان جنت ده‌علی انجام شد که با اجرای چند برنامه شاد و محلی همراه بود.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول