اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خستگی و خواب‌آلودگی همچنان قربانی می‌گیرد

کشته و مجروح شدن 4 نفر با واژگونی خودرو در زنجان

خستگی و خواب‌آلودگی راننده موجب واژگونی خودرو و کشته و مجروح شدن چهار نفر شد.

کشته و مجروح شدن 4 نفر با واژگونی خودرو در زنجان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از عوامل عمده تصادفات رانندگی در معابر برون‌شهری خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی است.

عبدالعلی رشتیانی گفت: رانندگان در حین خستگی و خواب‌آلودگی از رانندگی جداً خودداری کنند، چراکه علت بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو و ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی افزود: خستگی، حالت‌های عصبی و تندخویی از عوامل حادثه‌ساز برای رانندگان محسوب می‌شوند، که فرد در این حالت‌ها نباید پشت فرمان بنشیند چراکه این عوامل توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم‌گیری و اقدام به پیشگیری از تصادفات تضعیف می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: علاوه بر عوامل مذکور صحبت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچکترین کوتاهی صورت می‌گیرد، که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را گرفت.

رشتیانی به واژگونی یک دستگاه خودرو پژو پارس در روز گذشته اشاره کرد و گفت: خستگی و خواب‌آلودگی راننده باعث واژگونی خودرو شد که در این حادثه دو نفر پس از انتقال به بیمارستان جان باخته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول