اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

47 درصد تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ناشی از واژگونی خودروهاست

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت قانونی رانندگی کنند، گفت: 47 درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی ناشی از واژگونی خودروها است.

47 درصد تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ناشی از واژگونی خودروهاست

غلام‌رضا فیروزی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: 118 دستگاه خودرو به علت ارتکاب دو تخلف به صورت همزمان توقیف شده است.

وی افزود: تعداد 18 جلد دفترچه مربوط به رانندگان ناوگان عمومی اخذ و همچنین حدود 17 جلد گواهینامه به علت اینکه نمره منفی رانندگان از حد نصاب بیشتر بوده توسط پلیس راه ضبط شده است. 

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی حدود 47 درصد تصادفات این استان را بر اثر واژگونی دانست و تصریح کرد: در این تصادفات 64 نفر از هموطنان مجروح شده‌اند.

فیروزی با اشاره به اینکه واژگونی خودروها 47 درصد تصادفات خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است، اذعان داشت: رانندگان باید در حین رانندگی از مکالمه با تلفن همراه، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: رانندگان هنگامی که دچار خستگی شدند باید در نخستین پارکینگ توقف کرده و بعد از استراحت کوتاه مسیر را ادامه دهند.

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین تصادفات در خراسان جنوبی ناشی از خستگی است و در این راستا در مسافرت‌های طولانی باید از راننده کمکی استفاده شود. 

 فیروزی در توصیه به مسافران نوروزی گفت: مسافران نوروزی باید صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: رانندگان باید در محل تقاطع و قوس‌ها، سربالایی‌ها و مکان‌هایی که با محدودیت میدان دید مواجه است از منتها الیه سمت چپ حرکت کنند.

توجه جدی به علائم عمودی و افقی، زبان گویای جاده

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی متذکر شد: رانندگان باید به علائم عمودی و افقی که همانا زبان گویای جاده با راننده است توجه جدی داشته تا با رعایت این قوانین از سوی شهروندان و مسافران نوروزی شاهد وقوع تصادفات کمتری باشیم.

انتهای پیام/69015/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول