اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی + 147

سوخت‌سرایی: جشنواره غذاهای سنتی «دارکلاته» گلستان برگزار شد

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی رامیان گفت: جشنواره غذاهای سنتی با نام «جیکلک» در قسمت جنوبی بخش «فندرسک» این شهرستان برگزار شد.

سوخت‌سرایی: جشنواره غذاهای سنتی «دارکلاته» گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ محمدتقی سوخت‌سرایی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در سالن ورزشی شهدای دارکلاته در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این روستا بیش از 40 نوع غذای سنتی دارد.

وی افزود: قسمت جنوبی بخش فندرسک شامل چهار روستای «دارکلاته»، نقی‌آباد»، «حسین‌آباد تپه‌سری» و «بلوچ‌آباد سیاه‌خان» است.

نمایشگاه غذاهای سنتی دارکلاته 14 غرفه داشت

فرماندار رامیان خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره غذاهای سنتی این روستاها نمایشگاه غذاهای سنتی نیز برگزار شد.

سوخت‌سرایی تصریح کرد: این نمایشگاه 14 غرفه داشت که 11 غرفه متعلق به روستای «دارکلاته» بوده و سه روستای دیگر هر کدام یک غرفه داشتند.

به گفته وی، در قسمت جنوبی بخش «فندرسک» رامیان قومیت های سیستانی و بلوچ به همراه محلی‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و همزیستی مسالمت‌آمیز خود را در این نمایشگاه نیز در معرض نمایش قرار دادند.

یکی از اهداف جشنواره غذاهای سنتی رونق بخشیدن آن بین جوانان روستا و شهرستان است

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی رامیان با بیان اینکه گلستان رنگین کمان اقوام است، ادامه داد: بیش از 15 قوم مختلف در این استان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند که رامیان نیز افتخار حضور اقوام و مشارکت آنها در عرصه‌های مختلف را دارد.

سوخت‌سرایی اهداف برگزاری جشنواره غذاهای سنتی توسط تعدادی از روستاهای رامیان را شناساندن غذاهای سنتی به مسافران و نسل جوان و رونق دادن آنها بین اهالی این روستاها و حتی مردم شهرستان ذکر کرد.

وی یکی دیگر از نقاط قوت کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان را تشکیل کمپ‌های ثابت گردشگری روستایی عنوان کرد و اذعان داشت: شهرستان رامیان نیز با همکاری دفتر امور روستایی استانداری گلستان دو کمپ گردشگری روستایی در دو بخش مرکزی و «فندرسک» دایر کرد.

روزانه حدود 1000 مسافر نوروزی از کمپ‌های روستایی «دلند» و «دارکلاته» خدمات دریافت می‌کنند

فرماندار رامیان تصریح گرد: کمپ ثابت گردشگری روستایی بخش مرکزی رامیان در پارک جنگلی «دلند» و کمپ بخش «فندرسک» در روستای دارکلاته مستقر هستند.

سوخت‌سرایی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمپ‌های ثابت گردشگری روستایی تاکید کرد: این کمپ‌ها موجب تسهیل در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی می‌شوند.

به گفته وی، روزانه حدود 1000 مسافر از کمپ‌های گردشگری روستایی جنگل «دلند» و روستای «دارکلاته» خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/83003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول