اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

سرزمین رنگ‌ها مسافران را فرا می‌خواند

روستای چنشت در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرق شهرستان بیرجند این روزها میزبان مسافران نوروزی است.

سرزمین رنگ‌ها مسافران را فرا می‌خواند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روستای چنشت شهرستان سربیشه که به سرزمین رنگ‌ها با توجه به لباس‌های مردم این منطقه شهرت دارد این روزها مسافران را فرا می‌خواند.

مردم و هنرمندان روستای هدف گردشگری چنشت امسال برنامه‌های خوبی در باغ و عمارت جهانی اکبریه اجرا کردند.

بازسازی و اجرای نمادین مراسم عروسی روستای چنشت در باغ و عمارت جهانی اکبریه امسال بیشترین استقبال‌کننده را داشت.

3 روز عروسی در چنشت

روستای چنشت معروف به سرزمین رنگ‌ها، به علت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی شناخته می‌شود.

مراسم عروسی در روستای چنشت که زبانزد خاص و عام است و سه روز متوالی به طول می‌انجامد.

در مراسم عروسی روستای چنشت داماد را بر اسب سوار کرده و تا پای تخت (محل استقرار عروس) همراهی می‌کنند و در طول این مسیر ریش سفیدان و بزرگان در پشت سر اسب به خواندن آهنگ‌های محلی ـ مذهبی مشغولند و همچنین زنان کهنسال در جلوی اسب نواهای محلی خاصی را زمزمه می‌کنند.

در شب پایانی داماد و عروس را به همراه هم بر اسب سوار کرده و با صدای دلنواز موسیقی محلی آنها را تا خانه داماد همراهی می‌کنند و بعد از ورود به خانه داماد اهالی روستا هر کس در خور بضاعت، مبلغی را به داماد هدیه می‌کند.

لباسی منحصر به فرد در تن زنان

لباس سنتی زنان این روستا منحصر به فرد بوده و جذابیت زیبا و فوق‌العاده‌ای به لحاظ رنگ‌ها دارد و به همین جهت به سرزمین رنگ‌ها شهرت دارد.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی که در روزهای گذشته به شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، طبس، خوسف، بیرجند، زیرکوه، درمیان، سرایان و بشرویه سفر کرده‌اند بار دیگر با سفر به مود شهرستان سربیشه از دیدنی‌های روستای چنشت بازدید کردند.

گزارش خبرنگاران فارس حکایت از این دارد که غار زیبای چنشت نیز در کنار امامزاده علوی(ع) این روزها مشتاقان زیادی را راهی چنشت کرده است.

انتهای پیام/2248/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول