اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی بستک:

رعایت اصل بی طرفی و اجرای قانون ملاک برگزاری انتخابات است

بخشدار مرکزی بستک گفت: رعایت اصل بی طرفی و اجرای قانون ملاک برگزاری انتخابات است.

رعایت اصل بی طرفی و اجرای قانون ملاک برگزاری انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول قنبری صبح امروز طی نشستی خبری با اشاره به نام گذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری تشکیل شوراهای اسلامی جدید و انتخاب دهیاران برای انجام خدمتگزاری هرچه بهتر به مردم یکی از اولویت های مهم بخشداری در راستای تحقق این نام گذاری  است 

این مسئول برنامه‏ریزی برای تشکیل شوراهای جدید پس از انتخابات خرداد ماه امسال را یادآور شد و تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که افرادی دلسوز، متعهد و کسانی که دغدغه خدمتگزاری دارند را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کنند.

بخشدار مرکزی بستک بیان داشت: این حساسیت‏ها از سوی بخشداری مرکزی در انتخاب دهیاران نیز وجود دارد و سعی می‏شود از افراد ساکن در روستاها به این منظور استفاده شود تا دهیاران خدمات بهتر و شایسته‏تری ارائه کنند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‏ها و پرداختن به نیازهای اساسی روستاها گفت: برق رسانی به شهرک‌های احداث شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زیبا سازی چهره روستاها، اجرای طرح‏های هادی روستاها در فازهای مختلف، مرمت راه‏های روستایی، رفع معضل آب شرب و برق‏رسانی برخی از روستاها، پیگیری تخصیص اعتبارات و امکانات و وسایل مورد نیاز دهیاری‌ها از جمله مهم‏ترین برنامه‏های خدمات‏رسانی به روستاها در سال 92 است.

قنبری با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ مسئولیت خطیر دهیاران در مقابل مردم روستا را مورد تاکید قرارداد و افزود: توقع مردم از مسئولان خدمت رسانی به آنها است و این امر باید محقق شود، چرا که با اطلاع‌رسانی و خدمت به مردم می‌توان بستر مشارکت همگانی در انتخابات را فراهم کرد.

وی به اختلاف سلایق و دیدگاه در روستا اشاره و نقش دهیار به عنوان مدیر اجرایی روستا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: سلایق و ایده‌های متعدد و مختلف ممکن است سبب ایجاد بعضی از تنش‌ها ‌شود، اما این  دهیار است که باید با درایت و مدیریت خوب برنامه ریزی و اختلاف را به سمت تفاهم و مشارکت جمعی هدایت و رهبری کند.

این مسئول، نقش دهیاران را در ایجاد فرهنگ در روستاها مهم دانست و تاکید کرد: ما نباید امور مردم را معطل کنیم و باید از همین امروز به کارهای عقب مانده برسیم و از ظرفیت‌های روستاها برای پیشبرد اهداف متعالی بخش و شهرستان استفاده بهینه کنیم و این می‌طلبد که با فرهنگ سازی زمینه انجام کارو تلاش خالصانه و بی منت را به وجود آورد.

بخشدار مرکزی بستک، آگاهانه عمل کردن دهیاران در این برهه از زمان را خواستار شد و اضافه کرد: اصل‌ بی‌طرفی در خصوص کاندیدا‌ها در هر دو انتخابات باید از سوی دهیاران رعایت شود و نباید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه‌ای در جانبداری له یا علیه کاندیدایی از سوی دهیاران به وجود آید.

وی تصریح کرد: در حین انجام وظیفه از کسی پذیرفته نیست که در بحث‌های انتخاباتی وارد شود؛ چرا که ما همه مجری هستیم و باید قانونمند عمل کنیم و دهیاران نیز باید تلاش کنند که جلسه گردان تبلیغات انتخاباتی نشوند و با دقت موقعیت‌ها را رصد و از تبلیغات انتخاباتی زودهنگام جلوگیری کنند.

این مسئول با اشاره به این که بهترین جلوه انتخابات حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه است، یادآور شد: وظیفه‌ همه زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی است.

وی در پایان مهم‌ترین شاخص آگاه‌سازی عمومی در مشارکت اجتماعی و حضور فعال در انتخابات راایجاد نشاط، امید، حفظ آرامش و امنیت توسط دهیاران و مسئولان اجرایی بخش عنوان کرد و اجرای دقیق قانون را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/88006/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول