اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

افزایش 251 درصدی اسکان مسافران فرهنگی در زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از افزایش 251 درصدی اسکان مسافران فرهنگی در زنجان خبر داد.

افزایش 251 درصدی اسکان مسافران فرهنگی در زنجان

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته اسکان مسافران فرهنگی چند روز قبل از سال نو آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد مدارس زیر پوشش اسکان مسافران فرهنگی در اسکان نوروزی از 70 به 78 مدرسه و از 700 به 780 کلاس افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر مسافران فرهنگی اسکان‌ یافته در مدارس و مراکز آموزشی استان افزود: بر اساس آمار گرفته شده تا پایان روز 14 فروردین 4 هزار و 350 خانوار در مدارس استان اسکان یافته‌اند.

وی افزود: تعداد خانوارهای اسکان یافته در مدارس استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش یافته است.

نظری همچنین با اشاره به اسکان 21 هزار و 54 مسافر فرهنگی افزود: در این زمینه تعداد افراد اسکان یافته 70 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اسکان 31 هزار و 581 نفر روز در مدارس و مراکز آموزشی استان افزود: بر اساس نفر روز تعداد مسافران اسکان یافته در مدارس استان 251 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: افزایش چشمگیر مسافران اسکان یافته در مدارس استان بر حسب نفر روز نشان می‌دهد که زنجان دیگر یک شهر گذری نبوده و مسافرانی که به استان سفر می‌کنند، حداقل به صورت متوسط دو روز در مراکز آموزشی اسکان پیدا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جدید مراکز آموزشی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی چند روز بیشتر از سال‌های قبل است، از همین رو پذیرش مسافران فرهنگی تا امروز ادامه دارد.

لازم به ذکر است، نصب بنرهای راهنمای مسافرین در سطح شهر و ورودی‌های آن، تهیه نقشه‌های مخصوص راهنمای مسافران، برگزاری جلسات توجیهی برای کارشناسان تعاون ادارات آموزش و پرورش ،مدیران مدارس، سرایداران، کاربران و دیگر اعضای ستادهای اسکان نوروزی، انجام بازدیدهای مکرر قبل از شروع اسکان و حین پذیرش و اسکان مسافران فرهنگی توسط کارشناسان استانداری، مدیرکل و کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری و کارشناسان تعاون و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان از ستادهای اسکان نوروزی از جمله اقداماتی است که در این مدت توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول