اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروزی 92 صورت گرفت

اسکان 2 هزار نفر از مهمانان نوروزی در راین

طی ایام تعطیلات نوروزی 92 بیش از 2 هزار نفر مهمان نوروزی در شهر راین اسکان یافتند.

اسکان 2 هزار نفر از مهمانان نوروزی در راین

به گزارش خبرگزاری فارس از راین شهر تاریخی راین با فاصله 100 کیلومتری از جنوب شهر کرمان‌ به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده کرمان به جیرفت، کهنوج و بندرعباس هر ساله میزبان مسافران نوروزی و گردشگران زیادی است.

این شهر با جاذبه‌های گردشگری زیاد از قبیل ارگ تاریخی، آبشار، روستاهای زیبا و دیدنی، دهانه آتشفشانی، چشمه‌های آب معدنی، سرو 400 ساله و اماکن مذهبی هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

نقی عظیمی‌زاده بخشدار راین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی ایام تعطیلات نوروزی 92 بیش از 2 هزار نفر مهمان نوروزی در شهر راین اسکان یافتند.

وی بیان کرد: ارگ تاریخی راین به عنوان یکی از بزرگترین بناهای خشتی دنیا با وسعت 40 هزار متر مربع و زیربنای 22 هزار متر مربع پذیرای بیش از 15 هزار نفر گردشگر بود.

عظیمی‌زاده افزود: کوه هزار راین با ارتفاع 4 هزار و 501 متر واقع در جنوب شهر راین و بلندترین قله استان کرمان ‌با داشتن طبیعت بسیار زیبا، آبشار دیدنی و همچنین‌ هزار نوع گیاه‌ همیشه گردشگران و کوهنوردان زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب کرده است.

وی گفت: آبشار راین یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این منطقه به حساب می‌آید که نوروز سال جاری میزبان بیش از 14 هزار نفر از مهمانان نوروزی در طبیعت زیبای خود بود.

بخشدار راین تصریح کرد: شهر راین در نوروز 92 میزبان بیش از 20 هزار نفر از هموطنان و گردشگران نوروزی بود که از مکان‌های مذهبی، تاریخی و تفریحی این شهر بازدید کردند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول