اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

اخذ هرگونه وجه در طرح پزشک خانواده غیرقانونی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اخذ هرگونه وجه در قبال دریافت ویزیت بیمار در طرح پزشک خانواده بدون اطلاع و هماهنگی بوده و غیرقانونی است.

اخذ هرگونه وجه در طرح پزشک خانواده غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدکاظم تدین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید فراز و نشیب‌های حوزه سلامت با ارتباط دوسویه این بخش و اصحاب رسانه برای آگاه‌سازی جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان فشار خون را جدی بگیرید افزود: بیماری‌های غیرواگیر با توجه به سبک زندگی جدید جوامع شیوع بیشتری پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه 20 درصد از مردم ایران دچار مشکل فشار خون هستند، ابراز داشت: این بیماری بی‌علامت بوده و از آن به عنوان قاتل خاموش تعبیر می‌شود و مبتلایان بر اثر نارسایی‌ها و عوارض قلبی و عروقی که به آن دچار می‌شوند تازه می‌فهمند که مبتلا به فشار خون هستند.

وی با بیان اینکه افراد باید زیر نظر پزشک خانواده فشار خون خود را کنترل کنند، بیان کرد: عدم استفاده از چربی‌ها، تحرک و ورزش از جمله مواردی هستند که باعث جلوگیری از فشار خون می‌شود.

تدین با بیان اینکه اصل و اساس تمام مراقبت‌ها احیا کردن سیستم بهداشتی است، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از چند سال پیش در روستاها حفظ و نگه‌داشت شاخص‌های سلامت در روستاها بیشتر از شهرها بوده است.

این مسئول با اشاره به چالش‌ها و فراز و نشیب‌های طرح پزشک خانواده شهری طی دوره یک ساله فعالیت آن، گفت: تمام مردم، مسئولان و ارائه دهنده‌های خدمات این طرح باید بدانند که هیچ راهی برای نگهداشت سلامت، جز مراقبت از طریق برنامه‌های پزشک خانواده نیست.

وی با بیان اینکه در اوایل اجرای این طرح برخی افراد اصل و اساس آن را زیر سئوال می‌بردند، بیان کرد: هدف از طرح پزشک خانواده اجرای عدالت در حوزه سلامت بوده و به یقین هر طرح بزرگ با چالش‌هایی نیز روبه‌رو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در این مدت و برای تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم تغییراتی در برنامه پزشک خانواده به وجود آمده است، تصریح کرد: بیمه‌ها تاکنون به خوبی از این طرح حمایت کرده و تا پایان بهمن ماه درصد مربوطه آنها به پزشکان خانواده پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه دریافت وجه توسط پزشکان خانواده خودسرانه و غیرقانونی است، تصریح کرد: اقدام پزشکان به دریافت وجه بدون هماهنگی و اطلاع دانشگاه پزشکی جهرم بوده و هرگونه اقدام در اخذ وجه در ویزیت طرح پزشک خانواده غیرقانونی است.

تدین خاطرنشان کرد: در جلسات استانی مسئولان پزشک خانواده پیگیر موارد تخلف و ادامه روند قانونی این طرح بوده و نتایج آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول