اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

شاخص‌های بهداشتی خراسان جنوبی رو به رشد است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر شاخص‌های بهداشتی استان رو به رشد است، اذعان داشت: رو به رشد بودن شاخص‌های بهداشتی، نشان‌دهنده تلاش روزافزون مسئولان این عرصه است.

شاخص‌های بهداشتی خراسان جنوبی رو به رشد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جلسه بزرگداشت روز جهانی بهداشت در ارتباط با اینکه مشکلاتی بر سر راه هر جامعه برای رسیدن به اهداف آنها وجود دارد، اظهار کرد: در کشور ما مشکلات مالی زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر شاخص‌های بهداشتی استان رو به رشد است، اذعان داشت: رو به رشد بودن شاخص‌های بهداشتی، نشان‌دهنده تلاش روزافزون مسئولان این عرصه است.

وجود مشکلات در بخش‌ بهداشت روان و فشار خون

استاندار خراسان جنوبی از وجود مشکلات در بعضی از شاخص‌ها در استان خبر داد و افزود: در بخش بهداشت روان و فشار خون با مشکلاتی روبرو هستیم، اما در مجموع نسبت به آمار‌های سال گذشته رشد قابل قبولی در بخش‌های مختلف داشته‌ایم که نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در استان است.

رشید با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید طوری صورت گیرد که هر روز بهتر از روز قبل باشد، تصریح کرد: رشد باید فزاینده و با مبانی دینی باشد.

وی گفت: ما باید با باورهای درست دینی، اجتماعی و نگرش‌های درست عمل کنیم و مبانی دینی را در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار دهیم.

تغذیه سالم مهم‌ترین بخش در سلامت جامعه

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، ایران دارای ویژگی‌های خاصی شده که آن را نسبت به دیگر کشورها متمایز کرده است، یادآور شد: فرصت‌ها را باید از افرادی که می‌خواهند کشور ایران را یک کشور عقب‌مانده نشان دهند، بگیریم.

رشید اضافه کرد: سبک زندگی یک موضوع مهم در سلامت هر جامعه است و ایران به عنوان یک الگو در این زمینه سبک زندگی درست در هر زمان شناخته شده است.

وی، تغذیه سالم را مهم‌ترین بحث در بخش سلامت جامعه دانست و متذکر شد: اگر جسم انسان سالم نباشد، روان او هم دچار مشکل می‌شود و این دو مکمل یکدیگر هستند.

تأمین اعتبار برای مراکز رادیوتراپی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارهای درست و علمی برای تبیین یک جامعه سالم باید صورت بگیرد، اذعان داشت: در نشست‌های علمی باید به مبحث تغذیه سالم توجه شود، چرا که تغذیه ناسالم در جامعه مشکلات زیادی را به وجود می‌‌آورد.

رشید با بیان اینکه باید ذائقه‌های افراد جامعه تغییر کند، گفت: باید مسئولان مربوطه در این زمینه به افراد جامعه کمک کنند که در رأس آنها دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مراکز مشاوره باید مراکز مورد اعتماد مردم باشد و باورهای دینی خوبی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات استانی برای بخش بهداشت صرف شده است، خاطر نشان کرد: اعتبارات لازم برای ایجاد مراکز رادیوتراپی استان داده شده است و خراسان جنوبی دیگر با مشکل کمبود پزشک عمومی و متخصص روبرو نخواهند بود.

انتهای پیام/2248/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول