اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان عنوان کرد

شوراهای حل اختلاف از عوامل کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: رشد پرونده‌های ورودی سال 91 نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است که وجود شورای حل اختلاف مهم‌ترین عامل در این کاهش محسوب می‌شود.

شوراهای حل اختلاف از عوامل کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های دادگستری در سال گذشته اظهار کرد: 528 هزار و 365 پرونده ورودی سال 90 بوده است که در سال 91 پرونده‌های ورودی به دادگستری استان اصفهان 545 هزار و 348 پرونده گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌های سال 91 نسبت به سال گذشته آن، 3.2 درصد رشد داشته است، افزود: این در حالی است که هر ساله نزدیک به هفت درصد رشد پرونده داشته‌ایم اما امسال این حجم ورودی پرونده‌ها کاهش داشته است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تصریح کرد: وجود شوراهای حل اختلاف یکی از دلایل کاهش حجم پرونده‌ها بوده است چرا که به صلح و سازش ختم شده است.

وی ادامه داد: البته این حجم ورودی برای پرونده‌های جدید و برخی از پرونده‌هایی است که دو بار ثبت شده است و پرونده‌های سال‌های گذشته را شامل نمی‌شود.

انصاری به پرونده‌های مختومه اشاره کرد و گفت: 2.1 درصد رشد پرونده‌های مختومه در سال گذشته داشته‌ایم، چنانکه در سال 90 تعداد 519 هزار و 971 پرونده مختومه و در سال 91، 531 هزار و 47 پرونده مختومه بدون افزایش نیروی انسانی در دادگستری اعلام شده است.

انتهای پیام/63012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول