اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 محقق شد

تولید 28108 گیگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خوزستان

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید 28 هزار و 108 گیگاوات ساعت برق توسط نیروگاه‌های این استان در سال 91 خبر داد.

تولید 28108 گیگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، عبدالرسول زرگر اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق آبی درسال 91 برابر 35 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 65 درصد کل تولید انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8.1 درصد کاهش تولید داشتند.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در سال گذشته 18 هزار و 162 گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان 64 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 36 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از  50 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی تصریح کرد: میزان مصرف انرژی در سال گذشته برابر با 30 هزار و 721 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7.4 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در دوازده ماهه سال 91 حداکثر بار شبکه خوزستان برابر با 6 هزار و 853 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8.3 درصد افزایش داشته، همچنین حداکثر بار اسفند ماه برابر با  2 هزار و 745 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

زرگر با قدردانی از مردم خوزستان به دلیل همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه متوسط دمای هوا نسبت به مدت مشابه در سال 90 گرم‌تر بود، امیدواریم فرهنگ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم به‌منظور تامین برق مطمئن و پایدار  را برای همه مشترکین فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعات پیک از ساعت 19 تا 23 توسط مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

انتهای پیام/2329/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول