اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی نخستین مراکز برق و الکترونیک شرق کشور در بیرجند

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی از راه‌‌اندازی مراکز برق و الکترونیک برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در این مراکز آموزش رایگان داده می‌شود.

راه‌اندازی نخستین مراکز برق و الکترونیک شرق کشور در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند عصر امروز در جمع مسئولان اجرایی و خبرنگاران بیرجند به مناسبت هفته بازدید همگانی از فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شش ماهه نخست سال گذشته 977 نفر به صورت موردی برای کسب ‌و کار واقعی سامان‌دهی شدند.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 169 ساعت آموزش ارتقاء مهارت انجام شده است، افزود: تعداد 821 نفر از شاغلان نانوایی هم آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند.

راه‌اندازی مراکز رفاه در افغانستان

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی از راه‌اندازی مرکز رفاه در افغانستان خبر داد و گفت: سال گذشته 60 کارآموز افغانی در پنج کارگاه آموزش دیدند.

خوشایند با اشاره به اینکه 640 کارآموز برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی به کارگروه اشتغال معرفی شده‌اند، اضافه کرد: این تعداد وام‌هایی را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی از آموزش مهارت‌های پیشرفته در جوار دانشگاه بیرجند به ویژه دانشگاه پیام نور خبر داد و تصریح کرد: در جوار دانشگاه تعداد 54 دوره آموزش برگزار شده است.

برگزاری 147 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه 53 روستا مورد هدف آموزش فنی و حرفه‌ای بوده‌اند، اذعان داشت: در سال گذشته 147 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی برگزار شده است.

خوشایند از شرکت 16 هزار و 631 نفر در آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 10 هزار و 103 نفر قبول شده‌اند و مدرک دریافت کرده‌اند.

وی از راه‌اندازی دو مرکز جدید در فنی و حرفه‌ای بیرجند خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار در شرق کشور مراکز برق و الکترونیک راه‌اندازی شده است و همچنین نخستین مراکزی هستند که آموزش رایگان را دارند.

اعتبار 900 میلیون تومانی برای ساخت مرکز برق و الکترونیک

مدیر کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: مرکز برق دارای هفت کارگاه است که اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان برای ساخت و 600 میلیون تومان برای تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.

خوشایند از راه‌اندازی کارگاه آسانسور و کارگاه موبایل در فنی و حرفه‌ای خبر داد و اضافه کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای درمیان هم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه فنی و حرفه‌ای ندارد، تصریح کرد: در این راستا مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول