اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

شناسایی 870 هکتار از اراضی نهاوند به منظور تبدیل به اراضی کشاورزی

فرماندار نهاوند از شناسایی 870 هکتار از اراضی منابع طبیعی نهاوند به منظور تبدیل به اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: از این میزان، تاکنون 170 هکتار به 53 متقاضی واگذار شده است.

شناسایی 870 هکتار از اراضی نهاوند به منظور تبدیل به اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی عصر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: کارگروه توسعه کشاورزی توانسته در سطح شهرستان تحول بزرگی را در زمینه افزایش تولیدات مختلف کشاورزی، دامی و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

وی گفت: این کارگروه در نهاوند نه تنها صد در صد اعتبارات مصوب شهرستان نهاوند را جذب کرده بلکه 24 درصد بیش از اعتبارات تخصیص یافته خود توانسته جذب اعتبار داشته باشد.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: در مجموع به کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند 10 میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته این در حالی است که تاکنون 12 میلیارد تومان جذب اعتبار داشته‌ایم.

وی از پذیرش 280 طرح کشاورزی، دامپروری، شیلات، زنبورداری در این حوزه در نهاوند توسط کارگروه توسعه کشاورزی خبر داد و ابراز داشت: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به دبیرخانه کارگروه معرفی شده که تاکنون 150 طرح با اعتباری بیش از 12.5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مولوی ادامه داد: تاکنون از تعداد 150 طرح 143 طرح با اعتباری 10 میلیارد و 693 میلیون تومان در بانک‌ها پذیرش و مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی ابراز داشت: با پرداخت این مبلغ برای بیش از 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان نهاوند کسب رتبه برتر جذب اعتبارات در این بخش را منوط به تلاش و همکاری مسئولان مربوطه در سطح استان و شهرستان برشمرد و ابراز داشت: به محض تخصیص اعتبار سال 92 نسبت به ارائه تسهیلات اقدام می‌شود.

وی از شناسایی 870 هکتار از اراضی منابع طبیعی نهاوند به منظور تبدیل به اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: از این میزان زمین تاکنون 170 هکتار به 53 متقاضی که عمدتاً جوان، بیکار، تحصیلکرده و فاقد زمین کشاورزی و ساکن روستاها هستند واگذار شده و اسناد آنها آماده واگذاری است.

انتهای پیام/89016/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول