اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت کمیته امداد صورت گرفت

اجرای 416 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در دیشموک

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد تعداد 416 طرح در زمینه کشاورزی و دامپروری در بخش دیشموک به مرحله اجرا درآمده است.

اجرای 416 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در دیشموک

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست مشترک نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در استان و اعضای شورای اداری بخش دیشموک برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در این نشست با تبیین خدمات نهاد کمیته امداد در فقرزدایی از جامعه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی با ارائه خدمات مختلف به محرومین و نیازمندان نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری و رسیدن به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت دارد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت امداد رسانی و دستگیری از اقشار آسیب دیده جامعه تاکید کرد و گفت: کمیته امداد یکی از دستگاه‌های برتر خدمت‌رسان به محرومین است.

بزرگواری، خدمت بی منت به مردم را افتخاری بزرگ برشمرد و تصریح کرد: امدادگرانی که در این نهاد مقدس فعالیت می‌کنند باید از این افتخار بزرگ که نصیبشان شده است، در راستای خدمت رسانی به محرومین نهایت استفاده را ببرند.

وی کمیته امداد را به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: این نهاد با ارایه خدمات متنوع در حوزه‌های مختلف حمایتی، فرهنگی، اشتغال و ... نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری و نیل به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت ایفا نموده است.

بزرگواری با تقدیر و تشکر از امدادگران کمیته امداد خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در امر کمک رسانی به مناطق محروم و اقشار نیازمند شد.

عبدالمجید فرهادی در این نشست، با تقدیر و تشکر از ادارات و افرادی که یاری‌گر کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومان بوده‌اند، گفت: در بخش دیشموک یک هزار و 816 خانوار با جمعیت هفت هزار و 370 نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و حدود 6 هزار نفر اقشار نیازمند در این منطقه داریم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 300 دانش‌آموز در این منطقه از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان و دانش‌آموزان مددجوی تحت حمایت از مهمترین برنامه‌های کاری کمیته امداد است.

فرهادی با اشاره به اثربخش بودن دامداری و کشاورزی در این منطقه، تصریح کرد: در راستای اشتغال مددجویان در حال حاضر 416 مورد طرح اشتغال در بخش دیشموک به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل کمیته امداد استان، اهداء جهیزیه، خدمات عمرانی، قریب 400 مورد وام قرض الحسنه و تغذیه کودکان زیر شش سال  را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد.

فرهادی با بیان اینکه کمیته امداد با فقر در جنگ و ستیز است، بیان کرد: از مردم و مسئولین می‌خواهیم که با همکاری و تعامل در راستای ریشه‌کنی فقر در جامعه کمک کنند.

بخشدار دیشموک نیز در این نشست، گفت: دیشموک با جمعیت 23 هزار نفر دارای سه دهستان است که مشکل اصلی دو دهستان جاده است که 80 درصد راههای روستایی خاکی هستند.

وی دیگر مشکلات روستا را در حوزه برق، آب و نبود بانک کشاورزی عنوان کرد و خواستار توجه به تکمیل امامزاده میرسالار و قلعه دیشموک شد.

بخشدار دیشموک با تشکر از تلاش امدادگران کمیته امداد و با اشاره به فقر مالی مددجویان خواستار توجه بیشتر به آن‌ها، تحت حمایت قراردادن افراد واجد شرایط و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شد.

انتهای پیام/82016/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول