اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی ارزوئیه تأکید کرد

ضرورت همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی

رئیس دامپزشکی ارزوئیه گفت: دامداران باید با اکیپ‌های دامپزشکی هنگام سم‌پاشی همکاری لازم را به عمل آورند تا سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی به بهترین و سالم‌ترین روش صورت پذیرد.

ضرورت همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی

مرضیه صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: به دنبال شروع فصل گرم و در پی آن شیوع حشراتی مثل کک و ... منطقه ابراهیم‌آباد صوغان، توسط اکیپ‌های دامپزشکی سم‌پاشی شد.

وی افزود: هنگام سم‌پاشی کلاس‌های آموزشی با موضوع مبارزه با انگل‌های خارجی در این منطقه برگزار شد که رضایت دامداران را به همراه داشته است.

رئیس دامپزشکی ارزوئیه تصریح کرد: در کلاس‌های آموزشی که برای دامداران گذاشته شد از دامداران خواسته شد با جمع‌آوری فضولات حیوانی از محل‌های نگهداری دام، چیدن پشم، شستن دام و رعایت تمام مسائل بهداشتی از انتشار حشرات موذی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نکاتی در رابطه با بیماری‌های انگلی، نحوه مبارزه با انگل‌ها و طریقه درمان آن‌ها به دامداران آموزش داده شد، عنوان کرد: بهترین زمان برای شست‌وشوی دام‌ها سه روز بعد از پشم‌چینی و پس از سیراب شدن است چرا که دام گرسنه و تشنه ممکن است از آب آغشته به سم بنوشد و مسموم شود.

صادقی از دامداران تقاضا کرد با اکیپ‌های دامپزشکی هنگام سم‌پاشی همکاری لازم را به عمل آورند تا سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی به بهترین و سالم‌ترین روش صورت پذیرد که اگر اینگونه نباشدٰ دامپزشکی نمی‌تواند تمام توان خود را برای انجام رسالتش نشان دهد.

انتهای پیام/80024/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول