اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

معرفت‌افزایی رویکرد اصلی برنامه‌های حوزه زیارت است

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان‌رضوی، معرفت‌افزایی را از اساسی‌ترین رویکردها و اهداف برنامه‌های حوزه زیارت برشمرد.

معرفت‌افزایی رویکرد اصلی برنامه‌های حوزه زیارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدمهدی اعلایی در حاشیه بازدید از فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت در مشهد، عشق و ارادت مردم نسبت به اهل بیت (ع) را مهم‌ترین راهبرد برای دفاع نرم در برابر تهاجم اعتقادی دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی با استفاده از این ظرفیت بزرگ فرهنگی، از موضع دفاع خارج و به سمت صدور سیره و فرهنگ رضوی گام برداریم.

وی دست‌یابی به این مهم را نیازمند توسعه، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت دانست و گفت: این امر جز با بهره‌گیری از روش‌های مبتکرانه و به روز میسر نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکردی فرااستانی برای برنامه‌ریزی در حوزه زیارت اظهار داشت: دایره اثرگذاری برنامه‌ها و خدمات یاد شده باید از مرزهای مشهد مقدس خارج شود و سر تا سر استان و کشور را فراگیرد.

اعلایی برنامه محوری و تقسیم کار مدون دستگاه‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) که مراحل نهایی تکمیل آن در حال انجام است، پس از تصویب در کارگروه استانی و ملی زیارت به عنوان سندی بالادستی، مبنای کار دستگاه‌های دخیل در امر زیارت خواهد بود.

وی راه‌اندازی فرهنگسرا و پارک موضوعی زیارت را اقدامی ارزشمند توصیف و اضافه کرد: استقبال ساکنان مشهد و زائران داخلی و خارجی از برنامه‌های این فرهنگسرا نشان‌دهنده عشق و علاقه‌مندی مردم برای آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ رضوی است.

اعلایی ضمن تاکید بر اهمیت تقویت اطلاع‌رسانی در زمینه خدمات ارائه شده در فرهنگسرای زیارت گفت: هم‌زمان باید برای افزایش امکانات و خدمات این مرکز برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی تصریح کرد: امروز دنیا تشنه شنیدن کلام حق است و ما باید خلاقانه از تمام ظرفیت‌ها برای رساندن سیره و بیان امامان معصوم که حق مطلق هستند و پیام‌شان قلب بشریت را فتح و جان انسان‌ها را زنده و تازه می‌کند، استفاده کنیم.

حسین شادکام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در جریان این بازدید در زمینه آمار بازدید مردم از فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت گفت: در مدت 13 ماه گذشته، 150 هزار نفر با حضور در این فرهنگ‌سرا از برنامه‌های آن استفاده کردند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای فاز دوم آن انجام شده است و پس از اخذ مجوزهای لازم و تامین اعتبار وارد فاز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/70003/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول