اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

هزینه در راستای امر به معروف و نهی از منکر نوعی سرمایه‌گذاری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: هزینه در راستای امر به معروف و نهی از منکر نوعی سرمایه‌گذاری است.

هزینه در راستای امر به معروف و نهی از منکر نوعی سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان که با محوریت "تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی" در سنندج برگزار شد، هزینه در راستای امر به معروف و نهی از منکر را نوعی سرمایه‌گذاری خواند که نتایج مثبت آن به صلاح جامعه و نظام است.

به گفته معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای استان کردستان، هیچ مسئول و مدیری تاکنون به خاطر هزینه اعتبار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با رعایت چارچوب‌های قانونی مورد بازخواست قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد:‌ مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف باید بدانند احیای فرضیتین امر به معروف و نهی از منکر مختص به فرد و نهاد خاصی نیست و همه در این راستا وظیفه دارند پس باید تا جایی که لازم است برای این امر مهم و حیاتی وقت بگذارند.

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای ارزشی در نظام اسلامی به شمار می‌آید لذا مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف نباید در زمینه کار و هزینه‌کرد در این مسیر تردیدی به  خود راه دهند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کردستان طی دو سال اخیر در سطح استان چشمگیر و قابل تقدیر است و تمامی اعضای ستاد استان و شهرستان‌ها با جدیت تلاش می‌کنند تا جایی که نتایج مطلوب احیای این دو فرضه الهی در جامعه مشهود باشد.

وی از کمبود اعتبار به عنوان مهم‌ترین مشکل ستاد احیای شهرستان‌ها نام برد و گفت: به دلیل نبود اعتبار کافی بخشی از برنامه‌ها ستادهای شهرستانی اجرا نمی‌شود.

حسن‌زاده در ادامه عامل‌بودن به معروف را مهم‌ترین اصل در تاثیرگذاری آمران به معروف بر دیگران دانست و گفت: آمران به معروف تا زمانی که خود به آنچه می‌گویند و دیگران را دعوت می‌کنند عامل نباشند نمی‌توانند انتظار نتایج آن داشته باشند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء استان کردستان در ادامه به تاثیر تذکر لسانی در ترویج معروفات و جلوگیری از گسترش منکرات در اجتماع اشاره کرد و افزود: امر به معروف‌ و نهی از منکر یک فراخوان عمومی است و استفاده از تذکر لسانی در احیای این فریضه مهم نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر از طریق تذکر لسانی در جامعه ترویج داده شود، جامعه با استفاده از یک روش ساده به یک فرهنگ غنی و سالم دست پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول