اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا تثبیت نشدن نرخ ارز، سکه و طلا بازار مسکن دچار فراز و نشیب است

جهانگیری: حباب مسکن به زودی می‌ترکد/ مردم دست نگه دارند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن کاذب است و حباب به وجود آمده به زودی می‌ترکد.

جهانگیری: حباب مسکن به زودی می‌ترکد/ مردم دست نگه دارند

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از انتهای سال گذشته با توجه به افزایش قیمت و تلاطمی که در بازار سکه، طلا و ارز به وجود آمد شاهد ایجاد حباب در بازار مسکن هستیم.

وی ادامه داد: مسکن در حال حاضر در شرایط نامناسبی به سر می‌برد و قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشندگان به هیچ عنوان واقعی نیست و بهتر است مردم برای خرید خانه دست نگه دارند تا تلاطم و ناآرامی‌های بازار تا چند ماه آینده کاهش یابد و قیمت‌ها واقعی شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: به آرامش رسیدن این ناآرامی‌ها همواره با مشکلاتی روبرو است که از آن جمله می‌توان به افزایش ناگهانی قیمت زمین، بالا رفتن نرخ مصالح ساختمانی، افزایش دستمزد کارگران، مهندسان، عوارض ساختمانی و هزینه‌های جانبی است که نمی‌توان در ساخت و سازها از هیچ یک از آنان چشم پوشی کرد.

وی افزود: افزایش قیمت مسکن هر دو یا سه سال یکبار طبیعی است و البته مفید نیز است زیرا سبب ایجاد رونق در بازار مسکن می‌شود، اما به یک باره بالا رفتن قیمت‌ها یک شوک ایجاد می‌کند و بالا رفتن نرخ‌ها به صورت غیر منطقی و بی مهابا ضربه سخت بر بدنه اقتصاد وارد می‌کند.

جهانگیری عوامل افزایش قیمت مسکن را این‌گونه بررسی کرد و گفت: در روزهایی که بازار مسکن حال و هوای خوبی ندارد بیشترین دلایل افزایش قیمت‌ها بستگی به بازار ارز و پس از آن تأثیرپذیری از ارزش زمین و مصالح ساختمانی است.

وی ادامه داد: در بازار مسکن عرضه بسیار بالا است، اما تقاضایی وجود ندارد و جو روانی حاکم در بازار تلاطم ایجاد کرده است و البته مردم نیز قدرت خرید مسکن با این قیمت‌های نجومی را ندارند در برخی از مناطق شاهد افزایش قیمت 70 یا 80 درصد بوده‌ایم که منطقی نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان اضافه کرد: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، سکه و طلا بازار مسکن دچار فراز و نشیب است، البته شرایط سیاسی کشور نیز بی‌تاثیر نیست و پیش‌بینی می‌شود بعد از انتخابات قیمت‌ها به سرعت افت کند و مسکن از این تلاطم نجات پیدا کند و بهتر است مردم تا آن زمان دست نگه دارند.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول