اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

قانون تشکیلات مدیریت بحران در کشور نیازمند بازنگری است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: قانون و آیین‌نامه اجرایی تشکیلات مدیریت بحران در کشور برای فعالیت موثرتر در چرخه مدیریت بحران نیازمند بازنگری و بهینه‎سازی است.

قانون تشکیلات مدیریت بحران در کشور نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی در جمع کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: با توجه به پایان دوره آزمایشی پنج ساله اجرای قانون مدیریت بحران در کشور، باید تمامی نقاط ضعف و قوت این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن را به طور کارشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

ارتقای سازمان مدیریت به وزارتخانه ضروری است

وی خاطرنشان کرد: چنانچه بتوان به شکل علمی و تجربی نقایص موجود را با ادله مستند به کشور ارائه داد، می‎توان به نتیجه دلخواهی که اسباب رشد و تعالی این سازمان را فراهم کند، رسید.

سمیعی با اشاره به سخنان اخیر معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ارتقای سازمان مدیریت بحران به وزارتخانه در حالی که سالانه کشور با حوادث متعدد در عرصه بلایای طبیعی روبه‎رو هستیم امری کارشناسی شده و ضروری است.

جمع‌آوری پیشنهادات اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران

وی ادامه داد: در همایش اخیر ملی که با عنوان مدیریت بحران در گلستان برگزار شده بود نیز اساتید دانشگاهی به نام کشور، بر وجود یک وزارتخانه به جای سازمان فعلی تحت عنوان وزارتخانه شرایط اضطراری تاکید داشتند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ارسال نامه به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای اظهارنظر در زمینه قانون و آیین‌نامه اجرایی تشکیلات سازمان مدیریت بحران کشور اذعان داشت: این پیشنهادات پس از جمع‎آوری و جمع‎بندی به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

سمیعی ابراز امیدواری کرد با توجه به این پیشنهادات و دیگر نقدهای ارسالی به سازمان مدیریت بحران کشور بتوان یک تشکیلات قوی و تاثیرگذار بر چهار مرحله مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی) پایه‎ریزی کرد.

وی با اشاره به نامه اخیر وزیر کشور برای تشکیل کارگروه‌های استان و ارسال مرتب گزارش جلسات آن به دبیرخانه مدیریت بحران کشور افزود: این نامه مبین اهمیت جایگاه کارگروه‎های تخصصی در تشکیلات مدیریت بحران کشور است.

سمیعی یادآور شد: با توجه به جایگاه پیشگیری در مدیریت بحران بنا داریم در سال‌جاری رویکرد کارگروه‎های تخصصی به سمت تعریف طرح‎ها و پروژه‎های پیشگیرانه باشد تا بتوان شاهد کاهش خسارات هرساله بلایای طبیعی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: با تقویت این کارگروه‎های تخصصی می‎توان آنان را در جهت‎گیری اعتبارات استانی مدیریت بحران استان بیشتر دخیل ساخت.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان دارای 14 کارگروه تخصصی است که طبق قانون مدیریت بحران و آیین‌نامه اجرایی رئیس هر کارگروه توسط استاندار منصوب شده است.

انتهای پیام/83002/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول