اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو:

ستاد مدیریت بحران ماکو آمادگی کامل مدیریت سوانح را دارد

فرماندار ماکو گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ماکو آمادگی کامل برای مدیریت سوانح را در این شهرستان دارد.

ستاد مدیریت بحران ماکو آمادگی کامل مدیریت سوانح را دارد

حمید احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اشاره به سیل و زلزله به عنوان مهم‌ترین حوادث طبیعی که ماکو را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: اخیراً آمادگی نیروهای امدادرسان ماکو حین برگزاری مانورهای مختلف رصد شده که مشاهدات حاکی از آمادگی بالای نهادهای مرتبط با این حوادث، در زمان وقوع بلایای طبیعی است.

فرماندار ماکو اعلام کرد: به علت موقعیت خاص جغرافیایی ماکو، سیل نخستین و مهم‌ترین حادثه طبیعی است که این شهرستان را تهدید می‌کند و پس از آن نیز زلزله در مقام دوم قرار دارد.

این مسئول به اقدامات اخیر صورت گرفته برای کاهش مخاطرات سوانح و بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: ضمن مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، نقاط آسیب‌پذیر شهرستان شناسایی شده و در آن مناطق نسبت به مرمت و بهسازی بناهای ساختمانی گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی علاوه بر تشریح لزوم مقاوم‌سازی بناهای ساختمانی در برابر حوادثی چون سیل و زلزله، عنوان کرد: اقدامات لازم برای فراهم شدن زمینه مساعدت، در راستای مقاوم‌سازی بناهای شهری و روستایی ماکو صورت گرفته است.

احمدیان با اشاره بر لزوم ارتقای سطح دانش مردم در مقابله با بلایای طبیعی، گفت: تاکنون با برگزاری مانورهای سیل و زلزله در سطح شهرستان، توزیع بروشورهای آموزشی در این زمینه و ارتقای سطح آگاهی مردم از طریق پخش برنامه‌های آموزنده رادیویی و تلویزیونی، اقدامات ارزنده‌ای در این رابطه صورت گرفته است.

فرماندار ماکو ادامه داد: اخیراً با نیاز سنجی‌های به عمل آمده، کمبودهای لازم در این زمینه مشخص شده و نسبت به تأمین و تکمیل آن‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران برای مقابله با حوادث طبیعی در ماکو، تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری مانورهای مختلف نشان می‌دهد هم اکنون ماکو آمادگی 90 درصدی برای انجام اقدامات فوری در زمان وقوع حوادث را دارد.

این مسئول به نقش مهم «شهرستان‌های معین» در زمان وقوع حوادث اشاره کرد و گفت: پلدشت و شوط و پس از آن خوی و ارومیه شهرستان‌های معین ماکو محسوب می‌شوند که در زمان وقوع حوادث طبیعی ناگوار، در صورتی که نیروهای امدادرسان ماکو به تنهایی پاسخگوی نیاز حادثه دیدگان نباشند با اقدامات فوری به عمل آمده از این شهرستان‌ها، عملیات امداد و نجات به نحو کامل‌تری صورت گرفته و تلفات انسانی به حداقل ممکن می‌رسند.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول